CLUBS

JUGADORS

TORNEIGS

LLIGA CAT.

Lliga catalana

CIRCUIT

RETRANSMISSIONS

Destacats

 
 
 
 
 

Protocol de represa de l'activitat esportiva de la FCE 

PLA D’ACTUACIÓ PER PREVENIR EL CONTAGI PER COVID‐19 (versió 2.1) 

 

D'altra banda, us recordem que la Federació segueix oberta en atenció telefònica (93.318.59.26) els dies laborables: dilluns, dimarts, dimecres i divendres, de 10:00 a 14:00 hores, i dijous a la tarda, de 15:00 a 19:00 hores.

Per accedir presencialment caldrà demanar cita prèvia i haurà de ser per motius justificats. Serà imprescindible l’ús de mascareta, rentat de mans en entrar i sortir del local i el distanciament d’1,5 metres entre persones.

SESSIÓ PARTICIPATIVA D'ESCACS BASE

Es van aportar les següents idees:

  1. Primer de tot cal establir uns objectius.  Què és el que vol la Federació ?: Medalles als campionats d'Espanya (dedicació de 10 hores setmanals), formar jugadors d'èlit que disputin campionats d'Europa (dedicació de 4 hores diàries) , formar jugadors que arribin a Grans Mestres ?
  2. Un cop establerts els objectius caldria fer una programació tant dels continguts dels cursos, com de les dates i maneres com s'impartiran les classes. La Federació ha iniciat el métode Steps.
  3. Caldria tenir un Director Tècnic  que coordinés els programes de formació i a tots els entrenadors de la Federació. També podria detectar els nens o nenes amb talent.
  4. Els nens no només caldria escollir-los per als seus resultats, sinó també per la seva motivació, talent i ganes de treballar.
  5. S'ha de portar a terme una feina de propaganda i màrqueting amb els pares dels nens. És de vital importància saber vendre el nostre esport.
  6. La Federació s'hauria de replantejar tornar a destacar (fer visible) el paper de les nenes sobretot les més petites, menors de 12 anys. als campionats d'edats. Si no tenen trofeu al menys que tinguin algun reconeixement perquè els hi serveixi d'estímul per continuar en el món dels escacs. La Federació es podria plantejar tornar a premiar els podis femenins.
  7. Els entrenadors no haurien de ser simplement analistes, sinó formadors en el sentit més ampli de la paraula. També caldria que indiquessin als nens els millors torneigs i grups on han de participar per a la seva formació pràctica.
  8. Caldria fer al menys una reunió anual d'escacs base, tal com s'ha fet aquest any. Els continguts dels reglaments i circulars es podrien consultar igual que es fa en Circuit amb els clubs, monitors i entrenadors implicats.
  9. Seria interessant que la Federació treballés el tema psicològic dintre dels seus programes de formació. La formació ha de ser integral i ha de tenir en compte l'ensenyament dels valors.
  10. Es molt positiu que hagin torneigs con el Sub-12 de la Lliga Catalana, però els nens becats no haurien jugar només amb nens sinó també en torneigs d'adults i grups A per completar la seva formació.
  11. Caldria reciclar els entrenadors i fer un curs de reciclatge anual.
  12. Alguna concentració es podria programar perque un entrenador anés amb un grup de nens a disputar un torneig d'escacs, com fan alguns clubs francesos en el torneig d'Andorra.
  13. El sistema de l'elo es podria revisar ja que a un nen li costa actualment molt arribar a 1700 si juga només torneig de nens amb costant molt baixa.
  14. Les classes on-line per a nens sub-8 i sub-10 són poc útils ja que al nen li consta molt concentrar-se.
  15. Un canvi de model seria que la Federació hauria de concentrar la seva formació amb els jugador més bons i subvencionar els clubs per que faci la formació dels més petits.
  16.  El Campionat d'Edats es podria fer en dos Hotels propers per evitar la massificació i que tothom estigués més còmode.
  17. És bo que els Campionats de Catalunya d'Edats no es facin sempre a la mateixa Delegació o població.
  18.  La introducció dels escacs en horari lectiu i la formació del mestre es complementari amb el treball extraescolar dels monitors i la seva posterior connexió amb els clubs.  Es pretén que els escacs sigui una eina pedagògica i els mestres són els únics que la poden portar a terme. Amb els monitors actuals seria impossible arribar a les 7.000 escoles de Catalunya.
  19. Les concentracions són bones per fer pinya entre els nens  i nenes amb l'afició comú dels escacs.
  20. Les nenes són diferents jugant que els nois, no són tan agressives i tenen altres prioritats que els nens. A nivell Espanyol, europeu i mundial hi ha reconeixements als podis femenins. Una enquesta informal durant la reunió dóna una majoria del 90% a tornar a reconèixer els podis de dones al Campionat de Catalunya. No s'entén que es donin premis al Campionat Femení i no es valori que una nena sigui la millor entre les nenes petites.
  21. La Federació té l'objectiu de créixer en quantitat i qualitat de jugadors i per això s' ha de plantejar l'actuació conjunta en tres nivells: Escola, club, Federació.
  22. La Federació va signar un conveni amb la Fundació Kasparov per poder fer seminaris de formació massiva a professors en el àmbit dels escacs.

Assistents: Sergio Picatoste (Sant Andreu), Jose Ardanuy (Centro Castellano Leonés), Jaume Triquell (Sant Josep), Xavier Avila i Manuel Orellana (Escola BCN), Rosa Marugat, i Josep M Tutusans i Salvador Lluverol (Vilafranca), Oscar Puente (Paretana), Joan Carles Vila (Sant Joan), Enric Garcia i Pep Melendres (Peona i Peó), Xavier Vilalta i Joan Manel Marches (Mataró), Joan Ant. Perez  i Felix Toquero (Llinars), Jordi Morcillo (Catalunya), Albert Franquesa (Santa Eugenia), Quim Mundet (Gerunda), Anton Benet I Teresa Moran (Reus Deportiu),  Carles Costa (La Lira), Cristina Bosch i Dani Leiro (Tres Peons), Jordi Chalmeta i Ramon Chalmeta (Sant Boi), Jordi Vizcaya (Igualada), Blanca Torras i Joan Vivancos (Ateneu Igualadí), Benat Matinez (Igualada), Toni Ayza, Pepo Vñas, Jordi Capellades, Josep Serra i Antoni López (Federació).

Barcelona, 24 d'octubre de 2015

 

SESSIÓ PARTICIPATIVA D'ESCACS BASE

Es van aportar les següents idees:

  1. Primer de tot cal establir uns objectius.  Què és el que vol la Federació ?: Medalles als campionats d'Espanya (dedicació de 10 hores setmanals), formar jugadors d'èlit que disputin campionats d'Europa (dedicació de 4 hores diàries) , formar jugadors que arribin a Grans Mestres ?
  2. Un cop establerts els objectius caldria fer una programació tant dels continguts dels cursos, com de les dates i maneres com s'impartiran les classes. La Federació ha iniciat el métode Steps.
  3. Caldria tenir un Director Tècnic  que coordinés els programes de formació i a tots els entrenadors de la Federació. També podria detectar els nens o nenes amb talent.
  4. Els nens no només caldria escollir-los per als seus resultats, sinó també per la seva motivació, talent i ganes de treballar.
  5. S'ha de portar a terme una feina de propaganda i màrqueting amb els pares dels nens. És de vital importància saber vendre el nostre esport.
  6. La Federació s'hauria de replantejar tornar a destacar (fer visible) el paper de les nenes sobretot les més petites, menors de 12 anys. als campionats d'edats. Si no tenen trofeu al menys que tinguin algun reconeixement perquè els hi serveixi d'estímul per continuar en el món dels escacs. La Federació es podria plantejar tornar a premiar els podis femenins.
  7. Els entrenadors no haurien de ser simplement analistes, sinó formadors en el sentit més ampli de la paraula. També caldria que indiquessin als nens els millors torneigs i grups on han de participar per a la seva formació pràctica.
  8. Caldria fer al menys una reunió anual d'escacs base, tal com s'ha fet aquest any. Els continguts dels reglaments i circulars es podrien consultar igual que es fa en Circuit amb els clubs, monitors i entrenadors implicats.
  9. Seria interessant que la Federació treballés el tema psicològic dintre dels seus programes de formació. La formació ha de ser integral i ha de tenir en compte l'ensenyament dels valors.
  10. Es molt positiu que hagin torneigs con el Sub-12 de la Lliga Catalana, però els nens becats no haurien jugar només amb nens sinó també en torneigs d'adults i grups A per completar la seva formació.
  11. Caldria reciclar els entrenadors i fer un curs de reciclatge anual.
  12. Alguna concentració es podria programar perque un entrenador anés amb un grup de nens a disputar un torneig d'escacs, com fan alguns clubs francesos en el torneig d'Andorra.
  13. El sistema de l'elo es podria revisar ja que a un nen li costa actualment molt arribar a 1700 si juga només torneig de nens amb costant molt baixa.
  14. Les classes on-line per a nens sub-8 i sub-10 són poc útils ja que al nen li consta molt concentrar-se.
  15. Un canvi de model seria que la Federació hauria de concentrar la seva formació amb els jugador més bons i subvencionar els clubs per que faci la formació dels més petits.
  16.  El Campionat d'Edats es podria fer en dos Hotels propers per evitar la massificació i que tothom estigués més còmode.
  17. És bo que els Campionats de Catalunya d'Edats no es facin sempre a la mateixa Delegació o població.
  18.  La introducció dels escacs en horari lectiu i la formació del mestre es complementari amb el treball extraescolar dels monitors i la seva posterior connexió amb els clubs.  Es pretén que els escacs sigui una eina pedagògica i els mestres són els únics que la poden portar a terme. Amb els monitors actuals seria impossible arribar a les 7.000 escoles de Catalunya.
  19. Les concentracions són bones per fer pinya entre els nens  i nenes amb l'afició comú dels escacs.
  20. Les nenes són diferents jugant que els nois, no són tan agressives i tenen altres prioritats que els nens. A nivell Espanyol, europeu i mundial hi ha reconeixements als podis femenins. Una enquesta informal durant la reunió dóna una majoria del 90% a tornar a reconèixer els podis de dones al Campionat de Catalunya. No s'entén que es donin premis al Campionat Femení i no es valori que una nena sigui la millor entre les nenes petites.
  21. La Federació té l'objectiu de créixer en quantitat i qualitat de jugadors i per això s' ha de plantejar l'actuació conjunta en tres nivells: Escola, club, Federació.
  22. La Federació va signar un conveni amb la Fundació Kasparov per poder fer seminaris de formació massiva a professors en el àmbit dels escacs..

 

Assistents: Sergio Picatoste (Sant Andreu), Jose Ardanuy (Centro Castellano Leonés), Jaume Triquell (Sant Josep), Xavier Avila i Manuel Arellano (Escola BCN), Rosa Marugat, i Josep M Tutusans i Salvador Lluverol (Vilafranca), Oscar Puente (Paretana), Joan Carles Vila (Sant Joan), Enric Garcia i Pep Melendres (Peona i Peó), Xavier Vilalta i Joan Manel Marches (Mataró), Joan Ant. Perez  i Felix Toquero (Llinars), Jordi Morcillo (Catalunya), Albert Franquesa (Santa Eugenia), Quim Mundet (Gerunda), Anton Benet I Teresa Moran (Reus Deportiu),  Carles Costa (La Lira), Cristina Bosch i Dani Leiro (Tres Peons), Jordi Chalmeta i Ramon Chalmeta (Sant Boi), Jordi Vizcaya (Igualada), Blanca Torras i Joan Vivancos (Ateneu Igualadí), Benat Matinez (Igualada), Toni Ayza, Pepo Vñas, Jordi Capellades, Josep Serra i Antoni López (Federació).

Barcelona, 24 d'octubre de 2015

Preguntes Freqüents

Cercador

Galeria Flickr