ÍNDEX

Preàmbul

1.- Organització i Direcció

2.- Membres del Circuit 

2.1) Sol·licituds per formar part

2.2) Categories dels torneigs

2.3) Requisits mínims 

3.- Suport econòmic per als organitzadors

4.- Reglament de competició comú

5.- Classificacions i Premis individuals

5.1) Nombre d’Oberts puntuables per a cada jugador/a

5.2) Punts que atorguen els Oberts segons categoria

5.3) Punts que atorguen els Oberts segons categoria

5.4) Pressupost en premis

5.5) Desempats 

5.6) Exclusió dels premis del Circuit 

5.7) Invitacions per al Magistral Ciutat de Barcelona

6.- Valoració dels torneigs

6.1) Paràmetres puntuables

6.2) Puntuació Final per a la Categoria del Torneig en el Circuit 2016

PREÀMBUL

El Circuit Català d’Oberts Internacionals d’Escacs està format per un conjunt de torneigs internacionals que es disputen de maig a setembre, i estan organitzats per entitats afiliades a les federacions d’escacs catalana, i balear. Aquests torneigs han de contemplar un seguit de condicions econòmiques i organitzatives que garanteixin un alt nivell de qualitat.
El Circuit compta amb el patrocini de la Generalitat de Catalunya.

1.- ORGANITZACIÓ I DIRECCIÓ

L’organització i direcció del Circuit correspon a la Federació Catalana d’Escacs (FCE).

Serà responsabilitat de la FCE:

  1. Publicar anualment la normativa que regirà cada edició del Circuit.
  2. Dotar de premis econòmics a la classificació absoluta i de trams. La FCE abonarà els premis abans del 31 d’octubre. Aquells jugadors que no aportin tota la documentació necessària abans d’aquesta data s’entendrà que renuncien al cobrament del premi, sense dret a cap reclamació posterior a aquesta data.
  3. Crear una Web específica per a la seva difusió internacional que contingui informació general del Circuit i de tots i cadascun dels Oberts que formen part.
  4. Mantenir actualitzada la informació corresponent a les classificacions individuals provisionals.
  5. Fer el seguiment del desenvolupament de cada obert i valorar i categoritzar els torneigs, seguint uns paràmetres prèviament establerts.
  6. Cedir material de retransmissió i de joc als clubs organitzadors. Els organitzadors són responsables dels trasllats, custòdia i bon ús del material cedit per la FCE.
  7. Aportar les planelles necessàries als organitzadors de torneigs tradicionals de forma gratuïta i en base al nombre de participants de la darrera edició.
  8. Posar a l’abast dels organitzadors l’imprès oficial de reclamacions. Aquest imprès es podrà descarregar de la Web de la FCE.
  9. Facilitar material de publicitat i imatge, com pancartes, rolls-up, opuscles, ..
  10. Cada organitzador podrà sol·licitar al Comitè Tècnic d’Àrbitres de la FCE l’adjudicació dels àrbitres.

2.- MEMBRES DEL CIRCUIT

2.1.- SOL·LICITUTS PER A FORMAR PART DEL CIRCUIT

Els Oberts interessats a ser inclosos en el Circuit Internacional ho hauran de demanar a la Federació Catalana abans del 15 de febrer del 2016 mitjançant escrit adreçat a la FCE.

2.2.- CATEGORIES DELS TORNEIGS

S’estableixen quatre categories de torneigs tradicionals (de ritme clàssic) i tres de torneigs actius (de ritme semirràpid):

  • Torneigs tradicionals: A +, A, B i C
  • Torneigs actius:  a +, a i b

La categorització dels Oberts es realitzarà en base a la normativa de l’edició anterior.

La codificació d’un torneig constarà de dues lletres: la primera serà la categoria per a la classificació general i la segona per a la classificació per trams.

La direcció del Circuit pot modificar la categoria d’un obert en cas que aquest disminueixi d’una manera ostensible el seu pressupost o les condicions per a les quals hagi assolit la categoria.

Oberts Aspirants: Els Oberts que no hagin format part del Circuit durant l'edició anterior, podran reincorporar-se a ple dret, però amb la categoria més baixa, tant a la classificació general com a la classificació de trams.
Els torneigs de nova implantació o aquells que han deixat de pertany al Circuit Català durant dos o més edicions, anteriorment a la present, passaran a tenir la consideració de torneig aspirant. Aquests torneigs gaudiran dels serveis de publicitat del Circuit, però no formaran part íntegra del Circuit fins a la següent edició. La categoria se’ls designarà en funció de la puntuació assolida en la edició present.

2.3.- REQUISITS MÍNIMS

Per poder ser inclosos en aquest Circuit Internacional, els Oberts hauran de complir les condicions següents:

  1. Ser admès per la FCE, i complir amb la normativa de la FCE i FIDE aplicable.
  2. Comptar amb la homologació de les dates de celebració del torneig. La direcció del Circuit vetllarà per a que no es superposin dos o més torneigs a les mateixes dates. En cas que fos així determinarà les dates dels torneigs en conflicte. En aquest sentit, es respectaran les dates de la darrera edició de cada torneig. I en el cas d’igualtat es donarà prioritat al torneig registrat amb més edicions consecutives.
  3. Tenir una dotació mínima de premis en funció de la categoria assolida (A+, A, B, o C).

La dotació mínima per aquesta edició serà la següent:

a) Torneig Obert Tradicional:

                    A+ i A  : 4.000 €

B i C : 2.500 €

b) Torneig d’Escacs Actius:     

a+ i a  : 1.500 €

b : 1.000 €

d. La sala principal de joc haurà d’estar adaptada per a persones amb discapacitat física, d’acord amb la reglamentació vigent de la Generalitat de Catalunya.

e. Els espais de joc hauran de complir certes normes de lluminositat, amplitud, acústica (absència de sorolls), lavabos, climatització, qualitat i aparença de les taules (cobertes amb mantell), cadires còmodes, espai mínim vital per jugador de 70 cm., ... i totes aquelles que permetin la comoditat dels jugadors i equips arbitrals i de retransmissió.

f. Els taulers de joc hauran de tenir caselles de 4’5 x 4’5 cm., com a mínim. Les peces de joc hauran de ser de la mida Staunton 5, com a mínim.

g. Els torneigs tradicionals hauran de disposar d’una sala d’anàlisi suficient en relació al nombre total de jugadors i jugadores i amb un mínim del 10% de taulers d’anàlisi respecte al nombre total de participants.

h. Cada torneig haurà de tenir una web pròpia de difusió i informació. Aquesta web haurà de tenir la informació més rellevant en català, castellà, i anglès. I es valorarà la presència d’altres idiomes de coneixement de països dels que hi ha certa probabilitat que vinguin jugadors.

i. Els torneigs tradicionals hauran de publicar diàriament a la web de l’Obert -i en les webs d’informació escaquística més destacades a Catalunya i a nivell internacional- els aparellaments, resultats i un mínim de 10 partides per ronda.

j. Els torneigs tradicionals facilitaran la inscripció gratuïta als vigents campions de Catalunya d’edats de sub-8 a sub-18.

k. Els organitzadors del torneig han de disposar de l’assegurança obligatòria de responsabilitat civil.

l. Els Oberts han de fer constar en tota la seva publicitat, independentment de la pròpia publicitat de patrocinadors i col·laboradors, que és un “Torneig vàlid per al XIII Circuit Català d’Oberts Internacionals d’Escacs 2016", mostrant els logotips del Circuit i de la FCE. Els torneigs que es disputin dins de Catalunya hauran d’inserir també el logotip del Consell Català de l’Esport.

m. Instal·lar a la sala de joc i en un espai preferent -a ser possible darrera del pòdium on es faci el lliurament de premis-, la pancarta del Circuit. Els organitzadors podran utilitzar pancartes pròpies o projeccions de publicitat, sempre que aquests tinguin els elements abans indicats de logos i retolació.

n. Figurarà a les bases, díptics, o web, l’enllaç amb la pàgina del Circuit Català.

o. Els organitzadors no faran constar a la convocatòria del torneig l’exempció del pagament de quota d’inscripció de jugadors per categoria i elo. Per contra indicaran que queden exempts del pagament d’inscripció aquells jugadors invitats per l’organització.

p. Els organitzadors han d’enviar una crònica del Torneig, immediatament que hagi finalitzat, amb la informació addicional i les fotografies que considerin adients per a publicar en el Butlletí d’Escacs.

q. Els torneigs tradicionals i d’actius han de ser avaluats per a elo fce, i fide.

r. Els grups principals o grups “A” han de ser vàlids per a normes internacionals de jugadors.

s. Els torneigs tradicionals tindran un mínim de 9 i un màxim de 10 rondes. Els torneigs d’actius tindran un mínim de 8 rondes.

L’ incompliment dels requisits mínims indispensables suposa la renúncia de l’ajut econòmic al torneig concedit per la FCE.

3.- SUPORT ECONÒMIC PER ALS ORGANITZADORS

La FCE dota una partida pressupostària per aquesta edició de 30.000€ d’ajut per als organitzadors de torneigs del Circuit a Catalunya.
Cada Organitzador podrà, a més, sol·licitar subvenció a la Generalitat per al seu torneig. Per a poder fer-ho és imprescindible tramitar la inclusió del torneig en el calendari internacional de competicions de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC).

4.- REGLAMENT DE COMPETICIÓ COMÚ PER A TOTS ELS TORNEIGS

  1. Els organitzadors hauran de presentar les bases de convocatòria del torneig, reglament, i premis amb una antelació mínima de 60 dies abans s’iniciï la competició.
  2. Els torneigs podran dividir-se en grups, sempre que aquests estiguin adaptats als trams del Circuit. Els organitzadors hauran de designar quins trams de puntuació del Circuit estan inclosos a cada grup. Els organitzadors podran tenir grups de promoció (jugadors fins a sub14), no vàlids per a puntuacions de trams. Les ordres de forces seran realitzats primer per elo fide i desprès per elo fce (o homologat).     
  3. No es podrà jugar més de dotze hores diàries. El temps d’una partida es el resultat de sumar el temps fix més el temps afegit per jugada multiplicat per 60.
  4. En els tornejos tradicionals no es podrà jugar més de dues rondes diàries.
  5. Tot jugador/a que no es presenti a una ronda, sense causa justificada, serà exclòs del torneig.
  6. Els descansos sol·licitats pels participants es puntuaran amb 0 punts.
  7. Els torneigs hauran d’assenyalar a les bases de la competició la permissivitat en la presentació dels jugadors davant el tauler. Com a criteri general, i per evitar confusions dels jugadors que participen en diferents torneigs, es demana que tots els torneigs tradicionals estableixin una permissivitat de 60 minuts.
  8. l’informe signat per l'àrbitre/a principal, juntament amb les partides en suport informàtic en el cas de torneigs internacionals (preferiblement en format pgn) s’han de presentar en un màxim de cinc dies naturals després de la finalització del torneig. S’hauran d’enviar un mínim de 10 partides de cada ronda, i en el cas dels oberts de categoria A+ un mínim de 20 partides.
  9. Els torneigs tradicionals constituiran un Comitè de Competició. No es imprescindible en els torneigs actius. En aquest cas, les decisions de l’àrbitre/a principal seran inapel·lables, la qual cosa, serà reflectida a les bases del torneig. Les reclamacions sobre una decisió de l’àrbitre/a principal no impedirà el desenvolupament de la competició i seran enviades un cop finalitzat el torneig al Comitè de Competició de la FCE per redimir les responsabilitats dels implicats (jugadors, àrbitres i directius).

Es recomana l’ús dels sistemes de desempats següents:

Aplicar com 1r i 2n desempat (Sortejar al finalitzar el torneig)
•    Buchholz mitjà amb ajust FIDE de jugador virtual.
•    Buchholz total amb ajust FIDE de jugador virtual.
Establir com 3è, 4t, i 5è desempat sense sortejar
•    3è: resultat particular.
•    4t: performance recursiva.
•    5è: En última instància sorteig.

 

5.- CLASSIFICACIONS I PREMIS INDIVIDUALS

 

5.1.- Nombre d’Oberts puntuables per a cada jugador/a:

Per als premis de la Classificació General del Circuit Internacional se sumaran fins les 5 millors puntuacions aconseguides als torneigs. Entre les proves puntuables, podrà haver un màxim de 4 torneigs clàssics i 2 d’escacs actius dins de les possibles combinacions que apareixen a la taula adjunta. Podran ser qualsevol de les combinacions:

Categoria

Tradicionals
A superior, A, B i C

Actiu

a superior, a i b

Nº Oberts

Puntuació General

0, 1, 2, 3 ó 4

0 ó 1

0, 1, 2, ó 3

0, 1 ó 2


Per als premis de la Classificació per trams d’Elo, se sumaran les 4 millors puntuacions, amb les següents combinacions:

Categoria

Tradicionals
A superior  i  A

Tradicionals  B    i    C

Actiu

a superior, a i b

Nº Oberts

Puntuació Trams

2

1

1

1

2

1

1

1

2


5.2.- Puntuacions per trams d’elo:

S’estableix una classificació general i 6 trams per elo fide.

La divisió d’un torneig en grups ha de coincidir amb algun d’aquests trams.

Tanmateix s’ha de garantir que tots els jugadors tinguin opció de puntuar per als trams establerts en la normativa.

Torneigs avaluables FIDE

  • Tram A    Jugadors de 2250 a 2400.
  • Tram B    Jugadors de 2100 a 2249
  • Tram C    Jugadors de 1950 a 2099
  • Tram D    Jugadors de 1800 a 1949
  • Tram E    Jugadors de 1650 a 1799
  • Tram F    Jugadors de menys de 1649

Els jugadors amb elo fide superior a 2400 al començament del torneig, no són jugadors de trams i sol podran puntuar a la Classificació General.

En torneigs dividits en grups, qui participa expressament en un grup que no sigui del seu tram, renúncia a puntuar al seu tram.

Els premis de la classificació general i els d’un tram no són acumulables. Es donarà el premi d’import superior.

Els premis estaran subjectes a la retenció d’IRPF corresponent segons la legislació vigent. Serà obligatori presentar còpia del DNI, NIE o del passaport. Pel que fa els jugadors menors d’edats, el premi serà cobrat pels seus representants legals.

Per a tots els Oberts, el primer elo que s’utilitzarà per a la classificació per trams, serà el fide. En el seu defecte, els participants amb elo català se’ls tindrà en compte aquest, o l’elo feda per a jugadors/es de la resta de federacions territorials estatals sense elo fide. Els jugadors/es que no pertanyen a la FCE i que no tinguin elo fide o en el seu defecte elo feda, no puntuaran per a trams.

En el cas de titulats no avaluats per la FIDE (fora de llista), els àrbitres hauran de fer la petició a la FIDE o la FEDA per demanar la seva valoració fide (ratings@fide.com). També podrà aplicar-se la darrera avaluació coneguda.

Tots els jugadors competiran per a la classificació del Circuit en el primer tram del torneig on competeixin i aconsegueixin puntuar segons les taules de puntuació de les diferents categories de torneigs. L’ordre d’aplicació d’aquesta norma serà cronològic de la data d’inici de cada torneig. En cada torneig competiran en el seu tram segons la seva avaluació al inici del torneig. Si guanyen punts en un tram diferent del primer tram en el que hagin puntuat es sumaran a aquest darrer tram.


5.3.- Punts que atorguen els Oberts segons categoria:

a) Per a la classificació general

Categoria del Torneig

Tradicionals

 

Actius

Classificació

A superior

A

B

C

 

a superior

a

b

1

100

75

55

40

 

40

30

25

2

85

60

40

30

 

30

25

20

3

75

50

35

27

 

27

23

16

4

65

45

31

24

 

24

19

13

5

60

40

27

21

 

21

16

10

6

55

35

24

18

 

18

13

8

7

50

30

21

15

 

15

10

6

8

45

26

18

13

 

13

8

4

9

40

22

15

10

 

10

6

2

10

30

20

13

8

 

8

4

1

11

25

16

10

6

 

6

2

 

12

20

14

8

4

 

4

1

 

13

16

12

6

2

 

2

   

14

13

10

4

1

 

1

   

15

10

8

2

         

16

8

5

1

         

17

6

3

           

18

4

1

           

19

2

             

20

1

             

  

b) Per a la Classificació per trams.

Categoria del torneig

Tradicionals

 

Actius

Classificació

A superior

A

B

C

 

a superior

a

b

1

65

45

30

20

 

20

15

10

2

45

30

20

15

 

15

10

8

3

35

20

15

10

 

10

8

6

4

30

15

10

8

 

8

6

4

5

20

10

8

6

 

6

4

2

6

15

8

6

4

 

4

2

1

7

10

6

4

2

 

2

1

 

8

8

4

2

1

 

1

   

9

6

2

1

         

10

4

1

           

11

2

             

12

1

             

 

Per puntuar s’haurà d’haver jugat el 50 % de les partides del torneig.

5.4.- Pressupost en premis

El total de premis serà de 12.000 €.
a) Per a la Classificació General:

Classificació

Import (€)

Classificació

Import (€)

1

2000

6

400

2

1000

7

350

3

700

8

300

4

600

9

250

5

500

10

200


b) Per a la classificació per trams:

Classificació

Tram A

Tram B

Tram C

Tram D

Tram E

Tram F

1

300€

250€

200 €

150 €

125 €

75€

2

250€

200€

150 €

125 €

75 €

50€

3

200€

150€

100 €

75 €

50 €

25€

 

c) Per a jugadores i jugadors catalans seleccionables (aquest premi és acumulable):

Classificació

Import (€)

1

1000

2

700

3

500

4

400

5

300

6

250

 

5.5.- Desempats:

Una vegada finalitzats tots els torneigs que formen part del Circuit, els desempats, tant en el cas de la classificació general com en la de trams, s’establiran de la manera i ordre que s’indica a continuació:

  1. Millor puntuació obtinguda, segons les taules de puntuació del Circuit, en un torneig, llevat dels que ja s’hagin comptabilitzat, independentment de si és A+, A, B, o C.
  2. Si continua l’empat es continuaran afegint una a una les millors puntuacions que s'hagin obtingut en els torneigs disputats que no hagin estat comptabilitzats fins aquest moment.
  3. Si persisteix l’empat desprès d’haver sumat totes les puntuacions obtingudes en tots els torneigs disputats, es tindrà en compte el percentatge de partides guanyades en torneig A que hagin computat per a la classificació.
  4. Per últim, i si continua l’empat, es repartiran els premis en metàl·lic entre els empatats.

Aquests desempats intenten premiar la participació i la combativitat en el Circuit.

5.6.- Exclusió dels premis del Circuit

Es penalitzarà amb l’exclusió dels premis del Circuit:

  1. Participar en dos o més torneigs a l’hora, siguin o no del Circuit, amb coincidència total o parcial de dates i horaris.
  2. Abandonar un torneig per jugar-ne d’altres amb coincidència de dates. No se sancionarà la incorporació tardana en un torneig de jugadors provinents d’altres torneigs, sempre que no rebin byes compensats.
  3. Participar en torneigs del Circuit sense tenir llicència federativa en vigor, atorgada per qualsevol federació nacional, regional o local.
  4. Per sancions disciplinàries del Comitè de Competició de la FCE.
  5. Jugadors que de forma reiterada s’inscriguin en torneigs del Circuit i no es presentin a jugar. La direcció del Circuit enviarà un informe d’aquests jugadors al Comitè de Competició i Disciplina Esportiva de la FCE per a què puguin ser sancionats.

5.7.- Invitacions per al Magistral Ciutat de Barcelona

La guanyadora o guanyador del XIII Circuit Català, serà convidat a participar en el Magistral Ciutat de Barcelona 2016, excepte que la direcció del mateix ho desaconselli.

Els primers tres catalans seleccionables de la classificació general del XIII Circuit estaran classificats per a participar en el Campionat Absolut de Catalunya 2017. La primera o primer classificat català seleccionable serà convidat a participar en el Magistral Ciutat de Barcelona 2016, sempre que l’elo fide del jugador sigui igual o superior a 2450 a la llista de la FIDE anterior a la disputa del Magistral.

6.- VALORACIÓ DELS TORNEIGS

Els torneigs participants seran avaluats al finalitzar el Circuit per a la categoria que se’ls assignarà a la propera edició, en funció del sumatori d’uns paràmetres que es detallen a continuació.

6.1.- Paràmetres puntuables:

a) Paràmetres aplicables als torneigs tradicionals i d’actius (1 a 12):

Paràmetre 1 (força dels participants):

El nivell de força del torneig es mesurarà per les regles de l’ACP (Association of Chess Professionals), amb les adaptacions pròpies del Circuit Català.
S’utilitzarà la formula:  P del torneig = (3x P1+2xP2+P3+C+D)/70
P1, suma d’elos del 1 al 10
P2, suma d’elos del 11 al 20
P3, suma d’elos del 21 al 30
C, suma d’elos dels 5 primers jugadors i jugadores catalanes seleccionables
D, suma d’elos de les 5 primeres jugadores (amb un elo mínim de 1900 fide)

En els torneigs tradicionals s’aplicarà l’elo fide estàndard, i en els torneigs d’actius s’aplicarà l’elo ràpid fide.
Paràmetre 2 (elo > 2150):

Tradicionals:

En la força del torneig es valorarà els jugadors i jugadores d’elo FIDE superior a 2150. Se sumarà 0,5 punts per a cada participant de + 2150 fide standard, descartant els 30 primers.

Actius:

En la força del torneig es valorarà els jugadors i jugadores d’elo fide d’actius superior a 2150. Es sumarà 0,5 punts per a cada participant de més de 2150 FIDE d’actius, descartant els 30 primers.

En tots els casos només comptaran els participants que hagin jugat al menys el 50% de les partides.

•    Paràmetre 3 (distància):

Per cada torneig tradicional i actiu se sumarà 0,5 punts per km. de distància entre la capital autonòmica i la població on es disputa el torneig.

•    Paràmetre 4 (premis):

Per cada 100 € o fracció repartits en premis: 2 punts

Els premis per als trams d’elo es recomana un mínim del 10% del total dels premis: 5 punts

•    Paràmetre 5 (nº edicions):

Per cada dues edicions: 1 punt

•    Paràmetre 6 (participació femenina):

Per la participació d’un 7% o més de jugadores, que hagin disputat el mínim del 50% de les partides: 20 punts

•    Paràmetre 7 (discapacitats):

Els jugadors/es amb discapacitat reconeguda per la FCE, disposaran del preu d’inscripció més reduït del torneig, aquest preu ha de constar a les bases : 10 punts

•    Paràmetre 8 (Qualitat sala joc)

Que compleixi les normes internacionals de lluminositat, amplitud, acústica (absència de sorolls), lavabos suficients i en bon estat, climatització, taules cobertes amb mantell, cadires còmodes, espai mínim vital per jugador de 70 cm., etc (enviar foto)  : 15 punts

Pancarta del Circuit en lloc visible : 10 punts

Publicitat d’altres torneigs del Circuit: 5 punts

•    Paràmetre 9 (bases)

Fer constar en el reglament del torneig la disponibilitat d’un imprès oficial de reclamacions per als jugadors, jugadores i per a l’organització: 5 punts

A les inscripcions es recomana establir sistemes fefaents com e-mail, carta, ingrés bancari, sms, WhatsApp, etc... i evitar en lo possible les inscripcions telefòniques. Els organitzadors estan obligats a conservar els comprovants de les inscripcions: 10 punts

Ritmes de joc permesos per als torneigs del Circuit: 15 punts

Tradicionals (ritmes vàlids per a normes internacionals de jugadors):

(a) 90 min. per jugador/a + 30” per jugada
(b) 90 min. per 40 jugades + 30 min. per finalitzar la partida amb un increment de 30” per jugada des del primer moviment

Actius: 

(a) 20 min. per jugador/a a caiguda de bandera
(b) 15 min. per jugador/a + 5” per jugada des del primer moviment

•    Paràmetre 10 (Web):

Per informar mitjançant una web, sigui específica o no del torneig: 20 punts

•    Paràmetre 11 (idiomes web):

Per donar informació a la Web (pròpia o no) en un mínim de tres idiomes (català, castellà, anglès): 15 punts

Per donar la informació a la Web (pròpia o no) en més de tres idiomes: 5 punts

•    Paràmetre 12 (crònica):

Per enviar crònica i imatges del torneig per a publicar al Butlletí i Web del Circuit: 15 punts

•    Paràmetre 13 (arbitratge):

Els tornejos tradicionals hauran de ser arbitrats per un àrbitre/a amb titulació internacional (AI o FA).

Per àrbitre/a principal Internacional: 25 punts
Per àrbitre/a principal fide: 15 punts
Per àrbitre/a adjunt, Internacional o FIDE: 10 punts
Per àrbitre/adjunt, sense titulació FIDE: 5 punts

•    Paràmetre 14 (serveis al públic):

Per les retransmissions en directe per Internet:

Per un mínim de 4 partides en tradicionals, o 2 en actius: 5 punts

Per un mínim de 8 partides en tradicionals, o 4 en actius: 10 punts

Per la visualització en pantalla a la sala de joc o sala annexa amb un mínim de 4 partides (2 en actius): 10 punts

b) Paràmetres només aplicables als torneigs tradicionals (15 a 17):

•    Paràmetre 15 (normes):

Per cada norma de WMI: 4 punts
Per cada norma de MI: 6 punts
Per cada norma de WGM: 7 punts
Per cada norma de GM:12 punts

Les normes aconseguides per jugadors/es catalans/es seleccionables tindran valor doble.

Si un jugador o jugadora de categoria FM o sense titulació, aconsegueix una norma de GM, aquesta serà considerada com una norma de MI i un altre de GM.

En els torneigs tradicionals  que optin per un grup vàlid per a fide, puntuarà si compleix els requisits del Handbook FIDE article B.01-1.43e (Reglament de títols internacionals) on s’han de tenir un mínim de 20 jugadors amb bandera estrangera que hagin disputat com a mínim el 50% de les partides. D’ aquests 20, ha d’haver un mínim de 10 jugadors amb titulació de MI o GM: 20 punts 

•    Paràmetre 16 (partides publicades):

Per cada 5 partides per ronda publicades a la web del torneig i altres webs: 5 punts  (amb un límit de 20 punts)

•    Paràmetre 17 (activitats paral·leles):

  • Conferències: 5 punts
  • Organització d’activitats de lleure i/o turístiques: 5 punts
  • Torneigs d’altres especialitats d’escacs: 5 punts
  • Dinar o sopar de cloenda: 5 punts

6.2.- Puntuació Final per a la Categoria del Torneig en el Circuit 2016:

S’ordenaran els Oberts segons la puntuació obtinguda a l’edició del 2015, amb ordre descendent. En els torneigs tradicionals, el 25% del total dels torneigs, arrodonit per excés, i com a màxim els quatres primers, seran de categoria “A superior” (A+). La resta de torneigs, un terç arrodonit per excés seran de categoria “A”, un terç arrodonit per excés seran de categoria “B”, i els restants seran de categoria “C”.

En el cas dels torneigs actius, els 3 primers seran categoria “a superior”(a+). La resta de torneigs ,un 40% arrodonit per defecte seran de categoria “a”, i els restants seran de categoria “b”.

ORGANITZA:

Federació Catalana d’Escacs – Delegació de Tarragona amb l’ajuda de l’Escola d’Escacs Salou.

PARTICIPANTS:  

Els jugadors nascuts l’any 1956 o anteriors i les jugadores nascudes l’any 1961 o anteriors, amb llicència federativa vigent i que pertanyin a la Delegació de Tarragona.

SISTEMA DE JOC:

Sistema Suís a 8 rondes (els aparellaments es realitzaran amb l’ajuda del programa informàtic Swiss Manager). El rànquing inicial es farà per ELO CATALÀ.

DIES DE JOC:

28 de gener, 4, 11, 18 i 25 de febrer i 3, 10 i 17 de març de 2016.

HORARI DE JOC:  

A les 16:00 hores.

RITME DE JOC:   

90 minuts per jugador més 30 segons per jugada i a caiguda de bandera.

AVALUACIÓ:

La prova serà avaluada per elo català.

LOCAL DE JOC:

Totes les rondes es jugaran a SALOU, Llar de jubilats (dintre del Parc Municipal de Salou ) C/. Carles Buigas, cantonada amb el carrer Terol).

SISTEMES DE DESEMPATS:

  1. Pel sistema Buchholz menys el més fluix (amb ajustament Fide)
  2. Pel sistema Buchholz amb tots els contrincants (amb ajustament Fide)
  3. Pel sistema progressiu acumulat fins les últimes conseqüències
  4. Pel major nombre de partides guanyades ( no compten les partides no jugades )
  5. Pel resultat particular dels escaquistes empatats
  6. Sorteig

L’ajustament FIDE serà per oponent virtual (C.05 Competition Rules, Annex 3, Tie-Break – FIDE Handbook).

EQUIP ARBITRAL:             

Josep M Camell Jané  (F.A.)

DIRECTOR DEL TORNEIG:     

Ferran Torta Navarro.

INCOMPAREIXÈNCES:

Un esportista que no assisteixi a una ronda, sense causa justificada a criteri de l’àrbitre, serà retirat del torneig i pot suposar la pèrdua d’un punt a la classificació final. Una segona incompareixença pot suposar la retirada del torneig.

Tot esportista eliminat/retirat perd tots els drets que li atorguen aquestes bases.

RETARDS:

El temps màxim per presentar-se davant del tauler és de 30 minuts des de l'inici establert de la ronda, excepte que l’àrbitre determini alguna altra cosa.

DESCANSOS:

Si un esportista no vol ésser aparellat en un ronda concreta, haurà de comunicar-ho a l’àrbitre principal abans de finalitzar la ronda anterior o també per correu electrònic ( federacio@escacs.cat ) fins a les 18:30 h. de dilluns (bye de zero punts).

No es poden demanar descansos per a les dos últimes rondes del torneig, excepte que l’àrbitre determini alguna altra cosa per causes excepcionals.

RÀNQUING, APARELLAMENTS I CLASSIFICACIONS:

Els dilluns, a partir de les 20:00 hores, es publicarà el rànquing/classificació/aparellaments de la propera ronda al web de la FCE i, si no hi ha cap reclamació en el termini de 24 hores, es considerà definitiva la informació publicada a les 24:00 hores del dimarts.

RECLAMACIONS: 

Contra qualsevol decisió presa per l’àrbitre es podrà recórrer davant del Comitè de Competició de la F.C.E. No s’admetran reclamacions al Comitè de Competició que es presentin després de passada ½ (mitja) hora de la finalització de la partida. Les reclamacions s’hauran de presentar per escrit al Director del Torneig o qui el substitueix. Hi ha un full de reclamació a disposició dels jugadors.

CAMPIONAT DE CATALUNYA DE VETERANS  2016 (Final)

Els criteris generals de classificació són d’una plaça per cada 10 participants en el torneig ( o fracció igual o superior a 5 ). El càlcul es farà amb els jugadors que estiguin en joc a mig torneig.

Les classificacions per a la final són personals i intransferibles. Les renúncies a la final, entre els classificats, no es cobriran.

Tots els premis de classificació per a la final de Catalunya estan condicionats als pressuposts de la Federació Catalana d’Escacs i al rebre les subvencions atorgades de la Generalitat de Catalunya.

TELEFONIA:

Està prohibit portar telèfons mòbils connectats o qualsevol altre mitjà de comunicació en el recinte de joc sense autorització de l’àrbitre. Si algun d’aquests dispositius produeix un so, el jugador perdrà la partida.

TROFEUS: 

Al Campió, Sub-campió i Tercer classificat.

Els trofeus es lliuraran als propis jugadors guardonats a la FESTA POPULAR de la DELEGACIÓ TERRITORIAL DE TARRAGONA.

ALTRES

Els participants, que hagin d’abandonar la zona de joc durant la partida, hauran de sol·licitar-ho a l’àrbitre.

Els/les jugadors/res, un cop finalitzada la seva partida, hauran d’abandonar  la zona de joc.

Les planelles en què s’utilitzi un sistema d’anotació diferent de l’algebraic, no podran ser utilitzades com a prova en casos en què la planella del reclamant s’usa per a aquest fi. Un àrbitre que observi que un participant utilitza un sistema d’anotació diferent de l’algebraic serà advertit respecte aquest requisit.

Els espectadors i participants d’altres partides no poden parlar a la sala de joc (Lleis dels Escacs, 13.7.a).

Tot el que no estigui previst en les presents bases serà resolt pels Reglaments de la FCE i de la FIDE que seran d’obligat compliment.

La participació en el torneig implica la total acceptació d’aquestes bases.

Finalitzada la ronda 5, l'expedició catalana segueix amb moral per afrontar la darrera part del torneig.  Hi ha varis jugadors amb 3'5 o 3 punts que encara poden optar a les primeres posicions, i segur afrontaran el que queda amb moral i confiança.

Llegeix més...

Molt bona 1a jornada per la selecció catalana, aconseguint 7 punts dels 8 possibles en els dos enfrontaments.

La 1a Ronda Catalunya es va enfrontar amb Castilla i Lleó: (3’5 – 0’5)

1 Ayats Llobera, Gerard               0.5 - 0.5  Rodriguez Izquierdo, Luis

2 Sama Salinas, Hector      1 - 0     Villacorta Nicolas, David

3 Jausas Lopez, Andrea      1 - 0    Morejon Ramirez, Laura

4 Arias Prieto, Diana           1 - 0   Punzon Avila, Iratxe

La 2a Ronda Catalunya es va enfrontar amb La rioja amb negres: (0’5 – 3’5)

1 Sanchez Cornago, Raul    0.5 - 0.5   Ayats Llobera, Gerard

2 Ruiz Gonzalez, Jorge       0 - 1          Sole Pijuan, Ferran

3 Alvero Gonzalez, Ariadna   0 – 1     Jausas Lopez, Andrea

4 Martinez Bermejo, Alba     0 – 1     Ros Alonso, Joana

En les dues rondes en tot moment les partides van estar a favor de la selecció catalana, i tant sols els rivals del Gerard Ayats van aconseguir treure unes taules, tot i que en les dues partides, tenia avantatge el jugador català, lluitant fins al final per aconseguir la victòria, però no va ser possible.

Després de la segona ronda tant sols 4 equips aconsegueixen quedar imbatuts amb les dues victòries: Madrid, Catalunya, Navarra i Andalusia.

La tercera ronda s’enfrontarà  Madrid amb Catalunya i Navarra amb Andalusia.

Els organitzadors de torneigs del XII Circuit que rebin ajuts hauran de presentar un cop realitzat el Torneig còpies dels rebuts i factures justificatives de les despeses soportades pels organitzadors i que hagin estat necessàies per a la realització del torneig. Les còpies dels documents justificatius  s’hauran de presentar juntament amb el document adjunt PAC on estaran relacionats tots els documents indicant l’import de justificació.

El termini per presentar els justificants és de 15 dies naturals posteriors a la finalització del torneig i com data límit el 25 de setembre de 2015. En cas de no presentar justificants dins dels terminis establers es considera que l’organitzador renúncia a l’ajut pressupostat, deixant sense efecte la sol·licitud presentada i per tant no es pagarà cap ajut un cop superat el termini establert.

Els pagaments dels ajuts s’efectuaran mitjançant transferència bancària a l’IBAN indicat per l’organitzador del torneig al document de sol·licitud d’ajut, posteriorment a la comprovació i verificació de la documentació de justificació presentada.

Justificants elegibles

1    Seran elegibles per a justificar els ajuts de la Federació les despeses d’activitats següents:

1.1    Retribucions netes (líquides) del personal tècnic-esportiu al servei de perceptors de les subvencions, per raó del treball realitzat. No es poden justificar a càrrec de les subvencions del Consell Català de l’Esport, les indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.

1.2    Desplaçaments i estades individuals de directius, tècnics esportius, esportistes i oficials (no personal de gestió), exclusivament, en aquestes activitats subvencionades. (Model ASS3). Si s’utilitzen aquests mitjans de transport regular, cal adjuntar els originals dels bitllets d’avió, ferrocarril o bus o factura.

1.3    Lloguers d’instal·lacions esportives destinades a aquestes activitats.

1.4    Despeses de desplaçaments i estades conjuntes d’esportistes i oficials (no personal de gestió), exclusivament, participants en aquestes activitats. En el cas de presentar-se factura de l’agència de viatges, cal adjuntar els originals dels bitllets d’avió, ferrocarril o bus, o factura, si s’utilitzen aquests mitjans de transport regular.

1.5    Taxes a federacions esportives, sempre amb factura detallada i rebut (veure annex 1). Els arbitratges amb factura de la federació, en cap cas rebuts, tiquets, actes, etc...

1.6    Adquisició de Trofeus i medalles pels participants.

1.7    Adquisició de vestimenta esportiva i material específicament esportiu fungible, en cap cas inventariable ni material genèric ni inversions. En la factura caldrà el detall concret amb preus unitaris.

1.8    Treballs de naturalesa tècnica - esportiva, realitzats per empreses externes o professionals independents. Amb efectes informatius, caldrà adjuntar a la factura i rebut còpia del conveni o contracte o full d’encàrrec professional.

1.9    Premis a esportistes per participar en competicions esportives, acreditats mitjançant rebut –signat-, i amb acreditació del pagament bancari si s’escau, en el qual hi constin:

  1. Dades complertes del perceptor de la subvenció (el que paga el premi).
  2. Nom, cognoms, adreça, numero NIF o passaport i copia del document d’identitat de l’esportista (el que rep el premi o el seu representant legal cas de ser menor d’edat)
  3. Detall del motiu del Premi (activitats, lloc, dies, etc...).
  4. Detallar la base imposable, la retenció d'IRPF i el net a percebre (la quantitat elegible és el net –xifra desprès d’impostos). Si es tracta de no residents, els hi serà aplicable el règim fiscal específic per aquests col·lectius, per a ciutadans de la Unió Europea s’aplicarà una retenció del -19% sempre que s’acrediti documentalment que tenen residència en un país de la Unió Europea i per la resta de no residents la retenció serà del -24%
  5. Data del rebut.

El límit anual en aquest concepte serà de 2.500 euros bruts.

1.10    Confecció de cartells, programes, impresos etc... (no edició de llibres, carteria, targes, sobres, papereria en general, etc...) amb suport de paper o altres, corresponents a les activitats objecte de la subvenció. Caldrà adjuntar un exemplar amb el compte.

 

Annex 1 Factures i rebuts

1.     Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s’acreditaran amb factures i rebuts ajustats als punts 1.1.1 d’aquest annex i als annexos 2 i 3 d’aquesta Guia. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, albarans, etc... Els tiquets son vàlids per justificar peatges i aparcaments.

1.1     D’acord amb el què estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, parcialment modificat per la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures (no simplificades, que no seran elegibles) han de contenir com a mínim:

  • Número i sèrie, si s’escau.
  • Nom i cognoms o denominació social.
  • NIF i domicili de l’expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques, que abans no era obligatori, com a persones jurídiques.
  • Descripció detallada de l’operació,  amb els serveis concrets, preus unitaris, etc... i contraprestació total.
  • Base imposable.
  • Tipus tributari i quota  repercutible.
  • Lloc i data d’emissió.
  • Dades del registre mercantil de l’expedidor.
  • Les còpies de les factures ja no han d'incloure una llegenda expressiva que es tracta de duplicats, si s'escau.
  • Determinar una sèrie d'esments específics en les factures: “facturació pel destinatari”, “inversió del subjecte passiu”, “règim especial de les agències de viatges”, principalment. No obstant això, no cal la referència a les operacions no subjectes i a les operacions triangulars en aquest tipus de situacions.
  • Possibilitat d’omissió de la descripció de les operacions, el tipus impositiu i la quota tributària en el cas que l'operació estigui subjecta en un altre Estat membre per Inversió del Subjecte Passiu.

Recordem que l’art.24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.

A les factures és necessari que aquesta “…Descripció detallada de l’operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc.. i contraprestació total...” abans esmentada, faci possible identificar el subministrament o serveis prestats. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc...

A les factures la descripció de l’operació haurà d’aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l’actuació subvencionada.

Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s’haurà de poder verificar el preu unitari de l’operació.

Son elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i  telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a  http://www.facturae.es/.

Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.

1.2    En el supòsit d’exempció de l’IVA, es farà constar, de forma expressa i complerta, la disposició legal que declara aquesta exempció i adjuntarà còpia  de  l’ acord de reconeixement nominatiu a favor de l’emissor de la factura, realitzada per la corresponent Administració de l’Agència Tributària. Igualment es procedirà en el cas de no practicar-la retenció de l’IRPF. En aquests supòsits, el CCE es reserva efectuar les operacions de verificació que consideri adients segons l’Ordre d'1 d'octubre de 1997, sobre tramitació, justificació i control d'ajuts i de subvencions.

1.3    Les factures corresponents a compra de béns o mercaderies d'altres països de la UE, així com la prestació o compra de serveis, les anomenades “adquisicions intracomunitàries”, sí que estan subjectes a l'IVA però mitjançant un mecanisme de “autoliquidació” pel qual es comptabilitza l'operació com a major IVA suportat i IVA repercutit. Per tant, amb la factura s'haurà de presentar els models fiscals 303 i/o 349 (models a data d’aquesta Guia) i acreditació de l'ingrés d'aquest IVA. Recordem que segons l'article 15 de la Llei de l'IVA, una adquisició intracomunitària és l'obtenció  del  poder  de  disposició  sobre  béns  i/o  serveis  mobles  corporals  expedits  o  transportats  al  territori d'aplicació de l'impost, amb destinació al comprador, des d'un altre Estat membre, per l’emissor, el propi comprador o un tercer en nom i per compte de qualsevol dels anteriors.

Per la seva banda, l'article 13 afirma que estan subjectes a l'impost les adquisicions intracomunitàries de béns i/o serveis efectuades a títol onerós per empresaris, professionals o persones jurídiques que no actuïn com a tals, és a dir, com a empresaris o professionals, quan l’emissor sigui un empresari o professional.

Aquestes operacions tributen en destinació, sent al país de destinació on es realitza el fet imposable.

Les adquisicions intracomunitàries estan sotmeses al règim d'autoliquidació el que exigeix el compliment d'una sèrie d'obligacions formals i d'informació. La base imposable en les adquisicions intracomunitàries de béns es calcularà conforme a les mateixes regles que per als lliuraments de béns i prestacions de serveis, segons disposa l'article 82 de la llei de l’IVA (no la legislació del país d’origen).

En les Adquisicions Intracomunitàries de Béns i/o serveis els subjectes passius seran els qui les realitzin . En conseqüència, el subjecte passiu serà, en aquest cas, el comprador dels béns i/o serveis que necessàriament haurà de tenir la condició d'empresari o professional o bé tractar-se d'una persona jurídica.

Quant a la meritació, s'apliquen els mateixos criteris que en el cas de les operacions interiors, amb l'única excepció que els pagaments anticipats no provoquen la meritació de l'impost, que es produirà, per l'import íntegre de l'operació, al moment de l'adquisició.

Annex 2    Acreditació de pagaments.

2.1    Sobre les formes d’acreditar els pagaments, la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE Núm. 261. 30 d’octubre de 2012), va introduir, des del 2012, unes importants limitacions pel que fa als pagaments efectius (art. 7 de la Llei) i que atès la seva incidència en les fases de justificació i verificació de les subvencions, cal comentar breument:

Àmbit d’aplicació.

No es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d’empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera. Als efectes del càlcul d’aquestes quanties, s’han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s’hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.

Concepte de pagament en efectiu.

S’entén per efectiu els mitjans de pagament definits a l’article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d’abril, de prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme :

  1. El paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers.
  2. Els xecs bancaris al portador denominats en qualsevol moneda.
  3. Qualsevol altre mitjà físic, inclosos els electrònics, concebut per ser utilitzat com a mitjà de pagament al portador.

Si el pagament ha estat practicat amb targes de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l’extracte bancari de la tarja on figuri l’apunt del càrrec.

Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, a més de tot allò que s'estableix en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:

  • la identificació del beneficiari i de l'ordenant del pagament (l'ordenant ha de ser el beneficiari de la subvenció:
  • NIF i denominació social),
  • concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l’entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l’extracte bancari que acredita el càrrec.

Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l’article 83.1 del Reglament de la Llei  38/2003. La còpia de l’esmentat efecte ha d’estar validada per l’entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.

Es considerarà despesa realitzada si ha estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació determinat per la normativa reguladora de la subvenció, segons l’article 83.1 Reglament de la Llei 38/2003.

2.2    Amb totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:

  1. Rebut bancari: és el que emet l’entitat bancària amb el segell del banc. al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.
  2. Full de transferència amb el nom del beneficiari i segellat i datat per l’entitat bancària.
  3. Extracte bancari del compte de l’entitat on figuri l’assentament amb l’import i el nom de l’empresa a la qual se li ha realitzat el pagament amb el segell del banc.

Si el document de pagament no fa referència les factures, haurà d’anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.

2.3    Si es tracta de pagaments al comptat, i per tant, inferiors a 2.500 euros, sempre recordant que als efectes del càlcul d’aquesta quantia, s’han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s’hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis, els rebuts han de contenir com a mínim:

  1. Denominació social de l’empresa perceptora de pagament
  2. Data d’emissió del rebut
  3. Número de la factura a la qual fa referència el pagament
  4. Import total de la factura
  5. Signatura original amb nom, cognoms i D.N.I. de la persona que tingui poders notarials de l’empresa.

Annex 3 Despeses de desplaçaments i dietes

Els justificants de desplaçaments hauran d’identificar a la persona que els realitza, l’origen i la destinació, la data del desplaçament i qualsevol altre dada que permeti relacionar el viatge amb l’objecte de la subvenció.

En el cas de despeses de desplaçaments individuals de persones (dietes, pernoctes etc.), les quantitats màximes a admetre, a càrrec de la subvenció, seran les fixades pel “Real Decreto 214/1999, de 5 de febrero, revisado por el ORDEN EHA/3771/2005, de 2 de diciembre, por la que se revisa la cuantía de los gastos de locomoción y de las dietas en el Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas” (BOE 03-12-2005) (referides a l’Estat espanyol) segons el quadre següent:

Transportpública

Segons bitllet

Locomocióamb cotxe propi,en cap casenvehiclesde lloguer.

0,19.xquilòmetre

Pàrquings i peatges;segonsrebuts

Manutenciódiasencersensepernocta

26,67€

Manutenció mig dia

13,33€

Manutenciódiasencerambpernocta(lliurar facturadhotel)

53,34€

 

La finalitat de les dietes, a càrrec de la subvenció, és ajudar al seu perceptor per assolir les despeses d’alimentació i/o estada amb motiu de l’activitat objecte de la subvenció, en cap cas persegueixen finalitats retributives o compensatòries.

Els temps mínims per generar la dieta sencera o la mitja dieta estan detallats al document normalitzat ASS3.

El concepte de desplaçaments i pernocta s’entén en el cas de fer-se en un municipi diferent al del treball habitual o residència del perceptor. En aquestes indemnitzacions de desplaçaments es farà constar, a més de les dades completes (nom, cognoms i NIF) del perceptor, el motiu del desplaçament, dies concrets amb data, dia per dia i no de forma acumulada, itinerari i quilòmetres, de tal forma que sigui  possible verificar la despesa amb claredat. Únicament seran elegibles en el cas d’utilitzar el model normalitzat.

En cap cas seran elegibles els pagaments de desplaçaments individuals amb cotxe propi si resulta una xifra superior a pagar  de la que correspondria de fer-se amb transport públic.

Si l’import de la factura de l’hotel supera 53,34 € /dia (serveis de pernocta), la quantitat elegible, a efectes de justificar la subvenció, serà aquesta i no la acreditada. Si fos inferior, la que resulti de la factura.

La percepció d’indemnitzacions per manutenció és incompatible amb el reintegrament de despeses de restaurants,  alimentació, etc. a l’igual que la percepció de les despeses de quilometratges, no es pot simultaniejar amb el reintegrament de les despeses de benzina i combustibles.

Si es genera el pagament per quilometratges en vehicle propi (0,19 euros x Km.) aquest resultarà incompatible amb la presentació de despeses de combustible. En cas que es tracti d’un vehicle de lloguer, sí que es podran presentar acompanyades de l’informe explicatiu corresponent.

Si el desplaçament en vehicle propi, que es pretén imputar a la subvenció, correspon a un viatge que en total supera els 600 Km caldrà que s’acrediti la realització del mateix amb tiquets de peatges, aparcaments, etc.. amb independència de que aquestes despeses restin imputades o no a la subvenció.

Com a criteri general, no es consideren subvencionables les despeses de taxi tret que es corresponguin a trasllats fins o des de les estacions de ferrocarrils, autobusos, ports i aeroports o resultin imprescindibles per al desenvolupament de l’activitat.

Per acreditar els desplaçaments (en classe no superior a la turista) d’avió, tren, vaixell, autobús o altres mitjans de transport de línia regular, a més de la factura de l’agència de viatges, caldrà adjuntar el bitllet del mitjà utilitzat. Són elegibles els denominats “bitllets electrònics” amb la regulació anteriorment detallada al punt, no els correus electrònics, identificadors, reserves, o similars, i sempre ajustats als preceptes indicats en aquesta Guia.

Si no es disposa dels bitllets, serà suficient que a la factura de l’agència hi consti el detall nominatiu de les persones.

Per acreditar aquestes despeses individuals s’utilitzarà exclusivament l’imprès normalitzat (Model ASS3) amb totes les caselles complimentades.

En el cas de despeses de desplaçament en grup se adjuntarà el model A-GRUP, relacionant els justificants que facin referència al desplaçament corresponent, amb el mateix número consignat al Compte Justificatiu.

És important que en els impresos d’aquestes indemnitzacions per desplaçaments no es barregin altres tipus de despeses (exemple: adquisició de material, pagament de taxes de competicions, premis, etc...)

En cap cas aquests ajuts seran elegibles com a justificacions de despeses de personal.

De conformitat amb Reial Decret-llei 16/2013 i amb la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat de 2014, les despeses d’estades, dietes, quilometratge, etc... de les persones amb relació laboral amb el perceptor de la subvenció, restaran acreditades a les seves nòmines i no amb els models ASS3 comentats en aquest apartat.