ORGANITZA 

Federació Catalana d’Escacs.

 

DATES

1, 2 i 3 novembre de 2024

 

LOCAL DE JOC

Fàbrica Llobet-Guri, Calella (Barcelona), carrer de Llobet i Guri.

 

HOTELS

Hotel Balmes***, carrer Balmes, 123, a 7 minuts de la sala de joc.

Hotel Volga****, carrer de Jovara, 350, a 8 minuts de la sala de joc.

 

AVALUACIÓ

La prova serà avaluada per ELO Català a totes les categories i per ELO FIDE des de Sub10 fins a Sub20.

 

PARTICIPACIÓ

Poden participar esportistes amb llicència FCE en vigor, que no hagin fet els vint anys abans del primer de gener de l’any en curs i que compleixen les condicions establertes en la present Circular.

El torneig es dividirà en set categories:

  • Categoria Sub8, equips formats per esportistes que no hagin fet els vuit anys abans del primer de gener de l’any en curs.
  • Categoria Sub10, equips formats per esportistes que no hagin fet els deu anys abans del primer de gener de l’any en curs.
  • Categoria Sub12, equips formats per esportistes que no hagin fet els dotze anys abans del primer de gener de l’any en curs.
  • Categoria Sub14, equips formats per esportistes que no hagin fet els catorze anys abans del primer de gener de l’any en curs.
  • Categoria Sub16, equips formats per esportistes que no hagin fet els setze anys abans del primer de gener de l’any en curs.
  • Categoria Sub18, equips formats per esportistes que no hagin fet els divuit anys abans del primer de gener de l’any en curs.
  • Categoria Sub20, equips formats per esportistes que no hagin fet els vint anys abans del primer de gener de l’any en curs.

Els equips de les categories Sub8, Sub18 i Sub20, estaran formats per tres esportistes titulars, un delegat/da i els suplents que es vulgui.

Els equips en les altres categories, estaran formats per quatre esportistes titulars, un delegat/da i els suplents que es vulgui.

 

HORARIS

 

Divendres 1de novembre

Acreditacions

10:00h

1a ronda

11:00h

2a ronda

17:00h

Dissabte 2 de novembre

3a ronda

10:00h

4a ronda

16:00h

Diumenge 3 de novembre

5a ronda

10:00h

6a ronda

16:00h

Cloenda

19;30h

 

DIRECTOR DEL TORNEIG

Sr. Ivan Marina de la Torre.

 

ÀRBITRE PRINCIPAL

Pendent de designació

 

INSCRIPCIONS DELS EQUIPS, ESPORTISTES I DELEGATS 

Les inscripcions s’han de formalitzar mitjançant presentació d’equip fins al divendres 25 d’octubre a les 13:00h indicant l’ordre de forces (titularitat). L’ELO de referència serà el de la llista d’octubre de la FCE.

FORMULARI

La quota d’inscripció és:

 

Allotjats a

l'hotel oficial

No allotjats

a l'hotel oficial

Categories Sub8, Sub18 i Sub20

55,00€

90,00€

Categories Sub10, Sub12, Sub14 i Sub16

70,00€

120,00€

 

Descompte del 25% en la quota d’inscripció a partir del 5è equip (aquest inclòs).

Es considera un equip allotjat a l'hotel oficial si té el 70% de l’equip allotjat (2 esportistes a Sub8, Sub18 i Sub20 i 3 a la resta de categories), reserva feta a través del grup de la Federació Catalana d’Escacs.

Les inscripcions es carregaran al compte del club.

Si un club o escola inscriu a dos equips a la mateixa categoria els haurà de nomenar començant per la lletra A i successivament.

La FCE publicarà la llista oficial d’equips inscrits el dissabte 26 d’octubre. S’admetran reclamacions fins el diumenge 27 d’octubre. El dimarts 29 d’octubre a les 20:00h es publicarà el llistat definitiu d’equips.

Els aparellaments estaran publicats al web de la Federació Catalana d’Escacs i a chessresults dijous 31 d’octubre.

Es farà reunió de delegats online el dissabte 26 d’octubre a les 10:30 hores. Es farà arribar l’enllaç a l’adreça electrònica que figuri a la inscripció de l’equip.

 

BOSSA D’ESPORTISTES

Per als esportistes que no tinguin equip per falta d’integrants en els seus clubs, la Federació crearà una bossa d’esportistes. Els interessats hauran d’emplenar el següent FORMULARI per a cada esportista.

No s’acceptaran propostes directes d’equips mixtes excepte en casos de proximitat territorial per motius justificats que així consideri l’organització. El termini d’inscripció per aquesta bossa acabarà el dimecres 23 d’octubre. Passada aquesta data, si hi ha algun esportista interessat en entrar a la bossa podria no ser acceptat.

Els equips es crearan des de l’organització del torneig i seran el més homogenis possibles. La prioritat serà que tots els esportistes puguin formar part d’un equip, per sobre de clubs, elos i fins i tot categoria en el darrer dels casos. Si un esportista de la bossa renuncia a participar a l’equip proposat, no podrà formar part de cap altre equip i la cancel·lació de la seva reserva seguirà les directrius marcades per l'hotel.

Els noms d’aquests equips mixtes els assignarà la pròpia Federació i es publicaran el dimarts 29 d’octubre al web de la Federació i chessresults. Aquests equips no optaran als premis de la classificació general, però sí als premis individuals a millor tauler.

 

RESERVES D’ALLOTJAMENT

Els hotels faran preu per a dues nits amb entrada per dinar el divendres 1 de novembre i sortida amb esmorzar el diumenge 3 de novembre, el dinar extra del diumenge serà optatiu.

La reserva de les habitacions són limitades i per ordre de reserva. El darrer dia per fer-la amb àpat extra serà el dimarts 22 d’octubre. El darrer dia per fer les reserves sense àpat extra serà el diumenge 27 d’octubre. (no es consideraran en ferm fins que no estiguin abonades)

FORMULARI HOTEL BALMES

FORMULARI HOTEL VOLGA

La transferència s'haurà de fer al següent nº de compte ES89 2100 1033 3202 0013 0574 indicant com a concepte el número de la reserva que serà enviat per correu.

Per qualsevol dubte o problema enviar correu a catalunyaedats@escacs.cat

 

Modalitats de preus

El preu és per habitació i inclou 2 pensions completes amb aigua inclosa (amb opció d’escollir l’àpat extra). La taxa turística de 1,32 € per persona i nit per més gran de 17 anys no està inclosa i s'haurà d'abonar directament a l'hotel:

 

Hotel Balmes***

Tipus d'habitació

Preu

Preu amb àpat extra

Doble ús individual

169,8€

186,8€

Doble

208€

242€

Triple (3 adults)

293,2€

344,2€

Triple (2 adults + 1 nen)

236,8€

287,8€

Triple (1 adult + 2 nens)

255,6€

306,6€

Quàdruple (3 adults + 1 nen)

322€

390€

Quàdruple (2 adults + 2 nens)

293,8€

361,8€

Quàdruple (1 adult + 3 nens)

312,6€

380,6€

Quíntuple (3 adults + 2 nens)

379€

464€

Quíntuple (2 adults + 3 nens)

350,8€

435,8€

Quíntuple (1 adult + 4 nens)

369,6€

454,6€

 

Hotel Volga****

Tipus d'habitació

Preu

Preu amb àpat extra

Doble ús individual

150€

170€

Doble

200€

240€

Triple

280€

340€

Quàdruple

360€

440€

És consideren menors els menors entre 2 i 12 anys, ambdós inclosos.

En una habitació doble, els menors de 12 anys compten com a adult, cal recordar- ho al fer la reserva.

Quan s’esgotin les quàdruples es donaran dues dobles (es procurarà que siguin adjacents).

El preu és un preu tancat per a tothom i no es reduirà en el cas que no es faci un dels àpats.

 

CHECK-IN/CHECK-OUT

Hotel Balmes

Totes les habitacions estaran disponibles a partir de les 9:00h.

El darrer dia les habitacions s'hauran de deixar abans de les 16:00h.

 

Hotel Volga

Les habitacions que estiguin lliures es donaran a partir de les 9:00, la resta s’aniran donant a mesura que s’alliberin.

El darrer dia les habitacions s'hauran de deixar abans de les 16:00h.

 

ÀPAT EXTRA 

L'àpat extra del darrer dia s'haurà de sol·licitar i abonar conjuntament amb la reserva de les habitacions, com a molt tard el dimarts 22 d'octubre. Passada aquesta data no es podran sol·licitar àpats extres i en cas de cancel·lació no es farà cap devolució.

De no arribar al mínim de persones (100 al Balmes, 80 al Volga) l’àpat extra quedaria anul·lat i es retornarien els diners.

Els tiquets es podran recollir a la botiga de la federació durant el torneig.

 

BASES TÈCNIQUES 

Cada equip podrà inscriure tots els esportistes que vulgui. Cada esportista només podrà jugar en un equip. Es recorda als clubs que es poden crear equips amb esportistes de diferents categories en cas de necessitat.

Un esportista pot jugar pel seu club o la seva escola amb el que tingui llicència federativa en vigor, a excepció dels equips mixts.

En cas que falti un esportista a l'inici de la partida, aquest serà sempre serà el darrer tauler, si són dos, l’últim i el penúltim (un equip de 3 no pot jugar amb un sol esportista). En cas de produir-se una incompareixença a un tauler que no sigui el quart, o el tercer i el quart, es considerarà com alineació indeguda i es donarà la puntuació màxima al rival (3-0 a sub8, sub18 i sub20, 4-0 a la resta de categories), tret que la incompareixença sigui per motius justificats i documentats i així apreciats per l’equip arbitral.

Els equips que no es presentin, sense causa justificada a una de les rondes de joc, seran eliminats. El termini de presentació davant del tauler serà de 15 minuts.

Per poder iniciar un encontre, l'equip ha de tenir la meitat dels seus integrants presents a la sala de joc (els equips de 3 integrants hauran de tenir 2 presents). En cas contrari es posaran en marxa els rellotges d’aquest equip fins que hi hagi els esportistes suficients.

L'esportista no podrà ésser substituït una vegada començada la partida fins a la ronda de joc següent.

 

SISTEMA DE JOC 

A totes les categories el sistema de puntuació serà l'Olímpic. El campionat es jugarà per sistema Suís a 6 rondes.

Els punts de l’equip que descansa serà de 2 punts per a la categoria sub8, sub18 i sub20 i 2’5 per a la resta.

L'organització es reserva la possibilitat d'agrupar alguna de les categories o de fer un sistema lliga en la categoria que hi hagi pocs inscrits. L'organització junt amb l'equip arbitral decidirà l'opció més adient.

 

RITME DE JOC 

60minuts + 30 segons per jugada.

Els esportistes estan obligats a anotar tota la partida.

 

DESEMPATS

En cas d’empat en el sistema olímpic, es resoldrà per:

  1. Resultat particular entre els equips empatats
  2. Puntuació per matx
  3. Bucholz-1
  4. Buchholz
  5. Sonnenborn-Berger

En cas d’empat en el sistema lliga, es resoldrà per:

  1. Resultat particular entre els equips
  2. Puntuació per matx
  3. Sonenborn-Berger
  4. Kashdan
  5. Holandès

 

ORDRE DE FORCES 

L'ELO Català d’octubre determinarà l'ordre de forces de cada equip. Només es podrà alterar la composició de l’ordre dels esportistes si la diferència d’ELO Català és de 50 punts o menys. Els esportistes amb menys de 1700 d’ELO Català podran ser alineats lliurement però mantenint l’ordre de forces totes les rondes.

Qualsevol canvi d’esportista en un equip respecte l’imprès de la presentació d’equips s’haurà de comunicar a federacio@escacs.cat com a molt tard dilluns 28 d'octubre a les 19:00h. Després d’aquesta data no s’acceptarà cap canvi, a excepció d’una causa de força major que valorarà l’organització del Campionat.

El rànquing dels equips serà la mitjana d’ELO dels quatre components titulars de l'equip i tres per a la categoria sub8, sub18 i sub20.

L'ordre de forces serà mantingut per tots els equips durant tota la competició.

 

DELEGATS 

Cada club haurà d’acreditar un delegat/da per cada 2 equips, aquest serà el responsable dels esportistes i els equips durant tota la competició a tots els efectes.

Les acreditacions seran nominatives i intransferibles.

És obligatori que el delegat/da sigui major d’edat i no participi com a integrant de cap equip.

És obligatori que tots els delegats entrin al següent grup de WhatsApp https://chat.whatsapp.com/JOhOSq3dzuwFRRjvBVLuMU

L’organització de la competició es reserva el dret d’acceptar la inscripció d’un delegat/da. En cas que no sigui acceptat, el club o escola haurà de proposar un nou delegat.

Si el delegat incompleix les normes podrà ser expulsat durant la ronda en joc o fins i tot retirar-li l’acreditació per tot el campionat.

Les acreditacions s’han de recollir a la sala de joc a partir de les 10:00h del primer dia.

És imprescindible que el delegat/da enviï a la Federació el Certificat de Delictes Sexuals amb data del 2024 per poder ser acceptat.

Funcions dels delegats

  • El delegat de l’equip té una funció administrativa, presentant les alineacions, vetllant per l’actitud correcta dels esportistes, col·laborant en la confecció de l’actade l’encontre i presentant les reclamacions que s’escaiguin.
  • El delegat de l'equip té dret a aconsellar als esportistes del seu equip per a demanar o acceptar una oferta de taules.
  • Si el delegat ha de parlar amb un dels seus esportistes, li ho dirà primer a l'àrbitre. Si l'àrbitre està d'acord, el delegat haurà de parlar amb l’esportista en presència de l'àrbitre. El mateix procediment es farà si l’esportista vol parlar amb el seu delegat.
  • El delegat ha de situar-se darrere dels seus esportistes, mai davant de l’equip
  • El delegat de l’equip podrà delegar puntualment de forma excepcional les seves funcions a un altre delegat del club en cas de necessitat.
  • Eldelegat d’un equip podrà ser substituït de forma definitiva per una altra persona per un motiu de força major. La petició es farà per escrit a l’àrbitre principal que apreciarà o no aquesta força major.
  • Les possibles reclamacions que puguin existir durant elcampionat, només les podrà fer el delegat titular de l’equip reclamant.

 

IDENTIFICACIÓ DELS ESPORTISTES 

Tots els participants hauran de portar la documentació: el DNI i/o Llibre de Família per si fos requerida.

 

PREMIS

Trofeu per als tres primers equips classificats de totes les categories.

Medalla a tots els integrants dels equips que facin podi. En cas que en faltin es faran arribar als esportistes a posteriori a través dels clubs.

Premi de 300€ per a inscripcions a tornejos d'escacs (oficials o homologats) o activitats que organitzi la Federació, repartits a parts iguals entre els integrants de l'equip guanyador. Aquest premi és personal i intransferible. L’esportista disposarà d'un any natural per fer-lo servir, un cop passat l'any natural es perd la part que quedi. Quan l'esportista vulgui gastar aquests diners haurà d'escriure un correu a la Federació Catalana i aquesta farà l’abonament directamentde l'activitat o eltorneigal club organitzador i serà descomptat del seu crèdit pendent.

En el cas que s’ajuntin categories, es continuaran entregant els trofeus corresponents per separat.

 

Premi Arturo Pomar

Trofeu i una inscripció gratuïta en una prova oficial de la FCE, vàlida per un any natural per al millor 1r, 2n, 3r, 4t tauler i tauler reserva de cada categoria.

Normativa premis per taulers

L’entrega de premis es farà al local de joc.

Els trofeus que no siguin recollits en un mes des de la finalització de la cloenda, excepte causes justificades, passaran a ser propietat de la Federació Catalana d'Escacs.

 

DISPOSITIUS ELECTRÒNICS

Es prohibeix l’entrada de qualsevol tipus d’aparell electrònic i dispositiu mòbil a la sala de joc. En el cas que un esportista estigui en disposició d’un, soni o en faci ús, es perdrà la partida. Els delegats podran portar telèfon mòbil però no se'n podrà fer ús a la sala de joc, haurà d'estar apagat i no estar a la vista. En cas de no complir-se algun d'aquests requisits, l'equip arbitral procedirà a retirar-li l'acreditació per a tota la competició.

 

DISPOSICIONS FINALS 

A la sala de joc només podran accedir esportistes, delegats, àrbitres i membres de l’organització.

No es podrà menjar a la sala de joc. Hi haurà fonts d’aigua on els esportistes podran omplir les seves ampolles però aquestes no podran estar sobre de les taules.

No es permetrà que els esportistes parlin durant la ronda dins de la sala de joc, a excepció dels dos confrontants per les situacions que es puguin donar.

Un cop acabi la partida, cada esportista signarà la seva planella, la deixarà al mig del tauler o a l’àrbitre i abandonarà la sala de joc.

En cas de caiguda de bandera, l’àrbitre haurà de confirmar-la.

Les decisions de l’àrbitre principal seran inapel·lables per no impedir el desenvolupament normal de la competició, noobstant, si hi ha reclamacions seran enviades, un cop finalitzat el torneig, al Comitè de Competició de la FCE per redimir les responsabilitats dels implicats.

 

ÈTICA

Els esportistes no actuaran de forma que deshonrin el joc dels escacs i es comportaran correctament, tant dintre com fora de les instal·lacions esportives. No està permès als esportistes abandonar el recinte de joc sense el permís de l’àrbitre.

 

ACCEPTACIÓ DE LA CIRCULAR 

La participació en aquesta competició implica, per part dels esportistes i delegats/des, l’acceptació d’aquesta Circular.

Qualsevolpunt no contemplat en aquesta Circular es resoldrà aplicant la normativa general de competicions de la FCE i FIDE.

Aquesta circular podrà ser modificada en benefici del torneig.

 

PUBLICITAT

La Federació Catalana d’Escacs té la voluntat de fer difusió de l'esdeveniment tant a la premsa com a les xarxes socials, pel què prendrà i publicarà imatges, així com les dades mínimes necessàries per fer les classificacions i aparellaments. Per la qual cosa, al formalitzar la inscripció els participants autoritzen a l’organització a publicar imatges del

torneig en les quals hi apareguin per tal de fer difusió de l’activitat. Igualment, es dóna permís per publicar fotografies, vídeos i les dades mínimes a d’altres empreses col·laboradores de l'esdeveniment.

Barcelona, a 9 de setembre de 2024