Acta de l'Assemblea de Clubs de la Territorial de Girona.

El passat dissabte 20 de desembre, a les cinc de la tarda, a les instal·lacions del Centre Cívic Pla de Palau i seu del Club Escacs Gerunda, va tenir lloc l’assemblea de clubs amb el següent ordre del dia:

  1. Informació i balanç de la Territorial de l’any 2025.
  2. Exposició del calendari i pressupostos 2026.
  3. Informació de la proposta de l’Obert de Primavera 2026.
  4. Revisió i propostes de millora dels tornejos de la territorial.
  5. Torn obert de paraula.

La reunió va ser dirigida pel delegat territorial Jordi Díaz i, acompanyat per tasques administratives i tècniques, per en Carles Vilà.  Els clubs assistents varen ser: Gerunda, Guixolenc,  Blanes, Sant Gregori, Figueres, Culonge, Santa Eugènia, Olot, Verneda Malgrat, Platja d’Aro i CER l’Escala.

El delegat territorial Jordi Díaz va arrencar l’assemblea començant donant la benvinguda als dos clubs nous, Verneda de Malgrat i CER l’Escala, i lamentant la renúncia a la Lliga del Vilobí encara que com a club no desapareix. Tot seguit es fa un balanç positiu de la temporada a la Territorial de Girona, amb més de 1000 llicències consolidades.

A continuació es comenta el calendari esportiu de la Territorial amb una atenció especial a la novetat de l’Obert de Primavera de la Territorial. Es debat les dates i lloc idonis donat que en els mesos de primavera hi ha vigents els Oberts del Gerunda els divendres vespre i de l’Olot els dissabtes tardes, a més que s’hauria de tenir en compte respectar les dates dels Actius del Circuit Memorial Albert Badosa. En Jordi Díaz comenta que ja es buscarà la fórmula i dates adients per tal de no trepitjar altres tornejos.

Es debat si el Campionat d’Actius d’Equips per Edats conegut com la Minicopa es continua fent per grups d’edats separats o es recupera el format original de grup únic per a totes les edats. Després de debatre peròs i contres, es vota a favor de recuperar el format original de grup únic i, per tant, recuperar la Minicopa.

Es concreta la seu del Campionat de Girona per Edats. Després que vencés el termini de la licitació, i que cap equip s’oferís en organitzar-lo, tot seguit es pregunta als clubs assistents l’oferta de la col·laboració en ser seu. A continuació els representants de l’Olot ofereixen fer almenys dues jornades. El Gerunda també s’ofereix sempre que l’altre club gironí, el Santa Eugènia, volgués coorganitzar repartint categories d’edats. I tot seguit el Verneda Malgrat també s’ofereix en fer dues jornades almenys. Després de fer una revisió historial de les seus passades, i donat que el Santa Eugènia no s’ofereix per col·laborar en l’organització, s’acaba pactant que l’Olot organitzaria les dues primeres jornades i el Verneda les dues últimes. Mentre que el Gerunda es reserva el dret d'organitzar la Lliga Sub12.

També es parla de la Festa Gironina dels Escacs que aquest 2025 s’ha fet sense un dinar de germanor ja que la licitació quedà deserta. Es fa coneixement perquè a tots els clubs que si tenen pensat organitzar aquesta diada o tenen alguna altra idea, que ho facin saber. Tota proposta serà benvinguda.

Respecte al pressupost de la Territorial, es comenta que s’incrementa una mica per l’aparició del nou Obert de Primavera de la Territorial de Girona.     

Es debat la partida pressupostària que es destina al dia de la dona que organitza històricament el Club Escacs Santa Eugènia. Primer de tot l'Arnau Clot del Santa Eugènia argumenta que aquesta jornada està funcionant molt bé, que cada any hi ha més participació femenina, i que estant molt contents en general. Tot seguit s’argumenta que l’ajuda de 200 € és per fer front no sols ser seu sinó també per destinar-ho a àrbitres i premis, donat que en aquesta jornada la Territorial no afronta cap més despesa.

Finalment, s’obre torn obert de preguntes per tal d’aclarir dubtes. L’Arnau Clot del Santa Eugènia ha preguntat perquè es donen tant poques plantilles, que s’hauria de donar un paquet complet a cada club. Se li ha respost que es donen segons nombre d’equips a la Lliga, les necessàries i suficients per a fer els matx dels partits de Lliga, i que la resta que creu que sobren són pels Campionats per Edats, Veterans, Lliga Sub12, ... Sense cap aclariment més a destacar, es conclou l’assemblea.

Prop de dos quarts de set de la tarda es dona per finalitzada l’assemblea de clubs de la Territorial de Girona. Tot seguit es procedeix al sorteig dels grups de les categories de la Territorial.

 

Girona, a 22 de desembre de 2025

Jordi Díaz Comas

Delegació Territorial de Girona