CLUBS

ESPORTISTES

TORNEIGS

LLIGA CAT.

CIRCUIT

RETRANSMISSIONS

Destacats

 
 
 
 
 

Activitats pel territori català

Lleida: Circuit de Ràpides (maig - setembre 2026)

Tarragona: Circuit de Ràpides (juny - setembre 2026)
Festa de la Territorial (12 de juny de 2026)

Barcelona: Mini-circuit d'Oberts (setembre 2025 - juny 2026)

Girona: Circuit Actius Memorial Albert Badosa (juny - setembre 2026)

Campionat d'Espanya de Seleccions Autonòmiques Sub-14 i Sub-16

Bases Campionat SS.AA. Sub14 i Sub16

Circular de les Seleccions Catalanes

Del 29 de juny al 3 de juliol a Padrón (Galícia)

Resultats i classificacions: Sub16 - Sub14

Retransmissió: Sub16 - Sub14

Obert Int. d’Escacs de Sants Ciutat de Barcelona 2026

Circular XXVII Obert de Sants

Del 21 al 30 d'agost de 2026

Llistes d'inscrits
Grup A - Grup B - Grup C

 

XXII Circuit Català d'Oberts Internacionals d'Escacs

De l'1 de maig al 13 de setembre de 2026

Pàgina web Circuit Català

En joc:

Properament
XX Open Vila de Canovelles [14 de juny]
III Obert Actius Poble Sec [20 de juny]
XVI Memorial Josep Lorente [21 de juny]

El 90è Campionat de Catalunya Absolut encara la seva recta final amb una exhibició de preparació teòrica. La jornada d’ahir va ser una lliçó de com les obertures defineixen el destí de les partides, des de la complexitat de la Grünfeld fins a la subtilesa de la Zukertort.

En el matx entre el GM Josep Manuel "Súper López" López Martínez i l’IM Daniel "Hamilton" García Ramos, la teoria ha estat la clau. En una defensa Grünfeld, "Súper López" ha demostrat per què és un dels teòrics més respectats.

 

López ha introduït una sorpresa teòrica que ha deixat García Ramos sense una resposta clara. Molt ràpidament, el Gran Mestre s’ha fet amb un peó d’avantatge. A partir d'aquí, ha sigut un tema de precisió, aprofitant la pressió del rellotge de l'adversari i acumulant petits avantatges posicionals, López ha inclinat la balança fins a la victòria.

El repte: "Hamilton" García Ramos haurà de buscar la remuntada aquesta tarda amb negres, obligat a guanyar per mantenir-se viu en el campionat.

L'altre gran focus d'atenció ha estat l'enfrontament entre el GM Marc Narciso i l’IM Gerard Ayats. Han plantejat una variant Zukertort, una línia que Narciso domina profundament i de la qual fins i tot ha generat material d'estudi propi.

Narciso ha intentat sorprendre amb una novetat, però Ayats ha respost amb una estratègia admirable: un sacrifici posicional de peó. A canvi del material, Ayats ha obtingut un control de l'espai que ha asfixiat les peces de Narciso, obligant el Gran Mestre a retornar el peó per alliberar la seva posició. Amb ambdós jugadors lluitant contra el rellotge (amb prou feines dos minuts), les taules s'han signat en un final elèctric que ho deixa tot obert per a la tornada.
La 6a ronda es presenta decisiva, quedant pendent si al vespre gaudirem de desempats d'infart, previs a la recta final d'aquest absolut.