ORGANITZA 

La Federació Catalana d’Escacs.   

DATES 

El campionat es durà a terme durant els dies 12, 13 i 14 d’octubre de 2023.   

LOCAL DE JOC 

El campionat se celebrarà a la localitat de Lloret de Mar (Girona). Hotel Evenia Olympic Resort**** Avda. Rieral, 55, de Lloret de Mar.   

DIRECTOR DEL TORNEIG 

El Director del Torneig serà Ivan Marina de la Torre.   

AVALUACIÓ 

La prova serà avaluada per ELO Català a totes les categories i per ELO FIDE des de sub-1
0 fins a sub-20.

PARTICIPACIÓ

Poden participar esportistes amb llicència FCE en vigor, que no hagin fet els vint anys abans del primer de gener de l’any encurs i que compleixen les condicions establertes en la present Circular.

El torneig es dividirà en set categories:

  1. Categoria Sub-8,equips formats per esportistes que no hagin fet els vuit anys abans del primer de gener de l’any en curs.
  2. Categoria Sub-10,equips formats per esportistes que no hagin fet els deu anys abans del primer de gener de l’any en curs.
  3. Categoria Sub-12,equips formats per esportistes que no hagin fet els dotze anys abans del primer de gener de l’any en curs
  4. Categoria Sub-14,equips formats per esportistes que no hagin fet els catorze anys abans del primer de gener de l’any en curs
  5. Categoria Sub-16,equips formats per esportistes que no hagin fet els setze anys abans del primer de gener de l’any en curs
  6. Categoria Sub-18,equips formats per esportistes que no hagin fet els divuit anys abans del primer de gener de l’any en curs
  7. Categoria Sub-20,equips formats per esportistes que no hagin fet els vint anys abans del primer de gener de l’any en curs.


Els equips en la categoria sub-8, sub-18 i sub-20, estaran formats per tres esportistes titulars, 1 delegat/da i els suplents que es vulgui.

Els equips en les altres categories, estaran formats per quatre esportistes titulars, 1 delegat/da i els suplents que es vulgui.

HORARIS

 

Dijous 12 d’octubre

Acreditacions

10:00h

1a ronda

11:00h

2a ronda

17:00h

Divendres 13 d’octubre

3a ronda

10:00h

4a ronda

16:00h

 

Dissabte 14 d’octubre

5a ronda

10:00h

6a ronda

16:00h

Cloenda

19:30h


INSCRIPCIONS DELS EQUIPS, ESPORTISTES I DELEGATS

Les inscripcions s’han de formalitzar mitjançant presentació d’equip abans del dimecres 4 d’octubre, a les 15:00h indicant l’ordre de forces (titularitat) i un correu electrònic (veure punt d’alineacions prèvies).

FORMULARI

La quota d’inscripció és:

 

Allotjats a

l'hotel oficial

No allotjats

a l'hotel oficial

Categories SUB-8, SUB-18 i SUB-20

55,00€

90,00€

Categories SUB-10, SUB-12, SUB-14 i SUB-16

70,00€

120,00€


En el cas que un club inscrigui 5 equips o més hi haurà un descompte del 25 % en la quota d’inscripció, a partir del 5è equip. 

Es considera un equip allotjat a l'hotel oficial si té el 70% de l’equip allotjat (2 esportistes a SUB-8, SUB-18 i SUB-20 i 3 a la resta de categories).

Només seran vàlides les reserves realitzades a través de l’enllaç oficial. 

Les inscripcions es carregaran al compte del club. 

Si un club o escola inscriu a dos equips a la mateixa categoria els haurà de nomenar començant per la lletra A i successivament.

Per als esportistes que no tinguin equip per falta d’integrants en els seus clubs, la Federació crearà una bossa d’esportistes. Els interessats hauran d’emplenar el següent FORMULARI per a cada esportista. No s’acceptaran propostes directes d’equips mixtes. El termini d’inscripció per aquesta bossa acabarà el divendres 29 de setembre. Passada aquesta data, si hi ha algun esportista interessat en entrar a la bossa podria no ser acceptada.

Els equips es crearan des de l’organització del torneig i seran el més homogenis possibles. La prioritat serà que tots els esportistes puguin formar part d’un equip, per sobre de clubs, elos i fins i tot categoria en el darrer dels casos. i un esportista de la bossa renuncia a participar a l’equip proposat, no podrà formar part de cap altre equip i en cas d’anul·lar, se seguirà les directius de cancel·lació de l’hotel.

Els noms d’aquests equips mixtes els assignarà la pròpia Federació i es publicaran el dijous 5 d’octubre al web de la Federació i es comunicarà a l’àrbitre per afegir-los als registres del torneig. Aquests nous equips no optaran als premis de la classificació general, però sí als premis individuals a millor tauler.

La FCE publicarà la llista oficial d’equips inscrits el dijous, 5 d’octubre, a les 13:00h. S’admetran reclamacions fins el divendres, 6 d’octubre, a les 13:00h. El dimarts, 10 d’octubre, a les 13:00h es publicarà el llistat definitiu d’equips de cada categoria i el seu aparellament. Les alineacions es publicaran dimecres 11 d’octubre a les 15:00h.

Es farà reunió de delegats online el dissabte 7 d’octubre a les 10:30h. Es farà arribar l’enllaç a l’adreça electrònica que figuri a la inscripció de l’equip.

RESERVES D’ALLOTJAMENT

L’hotel farà preu per a dues nits amb entrada per dinar del dijous, 12 d’octubre, i sortida fins a l’esmorzar del dissabte, 14 d’octubre.

ENLLAÇ A RESERVES

La reserva de les habitacions pertinents dels equips participants, delegats/des i acompanyants s’ha de fer a través de l’enllaç de reserves. Les reserves són limitades i per ordre de reserva.

Modalitats de preus

El preu és per habitació i inclou a tots els allotjats de la mateixa. El preu inclou 2 pensions completes, és a dir des del dinar del dia 12 d’octubre fins a l’esmorzar del dia 14 d’octubre, amb aigua inclosa. La taxa turística és de 1,32 € per persona i nit, per més gran de 17 anys no està inclosa i s'haurà d'abonar directament a l'hotel:

PREUS PER HABITACIÓ

Habitació

Habitació doble d’ús individual

191,2€

Habitació doble

216,0€ **

Habitació triple (3 adults)

292,8€

Habitació triple (2 adults i 1 nen*)

246,0€

Habitació quàdruple (3 adults i 1 nen*)

322,8€

Habitació quàdruple (2 adults i 2 nens*)

302,0€

Habitació quíntuple (3 adults + 2 nens*)

420,2€

Habitació quíntuple (2 adults + 3 nens*)

397,0€


*És consideren menors els nens entre 2 i 12 anys, ambdós inclosos.

** En una habitació doble, els nens menors de 12 anys compten com a adult, cal recordar-ho al fer la reserva i posar dos adults.

El preu és un preu tancat per a tothom allotjat a l’hotel i no es reduirà en el cas que no es faci un dels àpats.

CHECK-IN/CHECK-OUT/LATE CHECK-OUT

L’entrega oficial de les habitacions serà cap a les 15:00h. Les habitacions que no estiguin ocupades es donaran a primera hora. A mesura que vagin quedant disponibles l’hotel les anirà entregant, però no poden garantir que es donin totes abans de les 15:00.

El darrer dia les habitacions s'hauran de deixar abans de les 12:00h.

En cas de voler allargar l'hora de sortida, seria fins a les 15:00h segons disponibilitat amb un cost de 25€ que s'abonaria directament a l'hotel.

CUPÓ DESCOMPTE

Durant el check-in s'enganxarà a la factura un cupó de descompte del 10% per a futures estades vàlid fins al 30-9-2024

ÀPAT EXTRA

Els acompanyants o participants que vulguin comprar tiquets d’àpat extra, pel dissabte dia 14 d’octubre, hauran de comprar-los a la botiga de la FCE, en el mateix hotel de joc. Els tiquets podran adquirir-los durant tot el campionat i abans de les 12:30h del mateix dia 14 d’octubre. El preu és de 18€ IVA inclòs amb aigua i vi pels adults i 13€ IVA inclòs amb aigua els nens (és consideren nens fins als 12 anys inclosos).

Hi haurà un número de places limitades a la venda.

BASES TÈCNIQUES

Cada equip podrà inscriure tots els esportistes que vulgui. Cada esportista només podrà jugar en un equip. Es recorda als clubs que es poden crear equips amb esportistes de diferents categories en cas de necessitat. 

Un esportista pot jugar per la seva escola o pel club amb el que tingui llicència federativa en vigor. 

En cas que falti un esportista a l'inici de la partida, aquest serà sempre el quart escaquer, si són dos, el quart i tercer. En cas de produir-se una incompareixença a un tauler que no sigui al quart, o al tercer i al quart, es considerarà com alineació indeguda i es donarà la puntuació màxima al rival (3-0 a sub8, sub18 i sub20, 4-0 a la resta de categories), tret que la incompareixença sigui per motius justificats i documentats i així apreciats per l’equip arbitral. 

Els equips que no es presentin, sense causa justificada a una de les rondes de joc, seran eliminats. El termini de presentació davant del tauler serà de 15 minuts. 

Per poder iniciar un encontre, l'equip ha de tenir la meitat dels seus integrants presents a la sala de joc (els equips de 3 integrants hauran de tenir 2 esportistes presents). En cas contrari es posaran en marxa els rellotges d’aquest equip fins que hi hagi els esportistes suficients.

L'esportista no podrà ésser substituït una vegada començada la partida fins a la ronda de joc següent.

SISTEMA DE JOC

A totes les categories el sistema de puntuació serà l'Olímpic.

El campionat es jugarà per sistema Suís a 6 rondes.

Els punts de l’equip que descansa serà de 2 punts per a la categoria sub-8, sub-18 i sub-20 i 2’5 per a la resta. 

L'organització es reserva la possibilitat d'agrupar alguna de les categories o de fer un sistema lliga en la categoria que hi hagi pocs inscrits. L'organització junt amb l'equip arbitral decidirà l'opció més adient.

 

Annex del sistema de competició de la categoria sub-18 i de la sub-20

RITME DE JOC

  1. Sub8: 45 minuts + 30 segons per jugada
  2. Sub10 a Sub20: 60 minuts + 30 segons per jugada

Els esportistes estan obligats a anotar tota la partida.

DESEMPATS

En cas d’empat a la finalització de la competició, es resoldrà:

En cas d’empat en el sistema olímpic, es resoldrà per:

  1. Resultat particular entre els equips empatats
  2. Puntuació per matx
  3. Bucholz -1
  4. Buchholz
  5. Sonnenborn-Berger

En cas d’empat en el sistema lliga, es resoldrà per:

  1. Resultat particular entre els equips empatats.
  2. Puntuació per matx
  3. Sonenborn-Berger
  4. Kashdan
  5. Holandès

ORDRE DE FORCES

L'ELO de la Federació Catalana d’Escacs determinarà l'ordre de forces de cada equip. Només es podrà alterar la composició de l’ordre dels esportistes si la diferència d’elo català és de 25 punts d’elo o menys. L’ordre de forces dels esportistes amb menys de 1700 d’elo podrà ser modificat lliurement. Aquests canvis s’hauran de mantenir durant totes les rondes. 

Qualsevol canvi d’esportista en un equip respecte l’imprès de la presentació d’equips s’haurà de comunicar a través del correu electrònic abans del dilluns, 9 d'octubre, a les 13:00h. Després d’aquesta data no s’acceptarà cap canvi, a excepció d’una causa de força major que haurà de decidir l’organització del Campionat. 

El rànquing dels equips serà la mitjana d’ELO FCE dels quatre components titulars de l'equip i tres per a la categoria sub-8, sub-18 i sub-20. 

L'ordre de forces serà mantingut durant tota la competició.

PRESENTACIÓ PRÈVIA D’ALINEACIONS

Mitjançant el correu proporcionat a la inscripció,es farà arribar ronda a ronda un pdf per fer les alineacions. INSTRUCCIONS

Per la ronda 1 l'alineació s'haurà de presentar com a molt tard el dimecres 11 d'octubre ales 15:00h.

Per a la resta de rondes l'alineació s'haurà de presentar com a molt tard 30 minuts després de la publicació els aparellaments (aproximadament a les 21:00 i a les 14:00).

S’ha creat un grup de Whatsapp obligatori per als delegats on comunicarem la publicació de les rondes i el termini per enviar les alineacions, així com altres aspectes d'interès. ENLLAÇ

En cas de no rebre l'alineació, s'aplicarà l'alineació titular per defecte presentada durant la inscripció al torneig. 

En cas que un equip no pugui mantenir l'alineació presentada ho ha de comunicar abans de la ronda i haurà de demostrar sense cap dubte que el motiu és per causa major, apreciada així per l’organització i l’equip arbitral que decidiran si es permet fer un canvi o no. 

Els equips sense suplents no caldrà que facin aquest tràmit. Aquest punt serà debatut a la reunió de delegats

DELEGATS

Cada club haurà d’acreditar un delegat/da per cada 2 equips, aquest serà el responsable dels esportistes i els equips durant tota la competició a tots els efectes. 

És obligatori que el delegat/da sigui major d’edat i no participi com a integrant de cap equip.  L’organització de la competició es reserva el dret d’acceptar la inscripció d’un delegat/da en aquesta competició. En cas que no sigui acceptat, l’escola o club haurà de proposar un nou delegat. 

Si el delegat incompleix les normes podrà ser expulsat durant la ronda en joc o fins i tot retirar-li l’acreditació. 

Les acreditacions s’han de recollir a la sala de joc a partir de les 10:00h.

És imprescindible que el delegat/da enviï a la Federació el Certificat de Delictes Sexuals amb data del 2023 per poder ser acceptat.

Funcions dels delegats

  • El delegat de l’equip té una funció administrativa, presentant les alineacions, vetllant per l’actitud correcta dels participants, col·laborant en la confecció de l’acta de l’encontre i presentant les reclamacions que s’escaiguin.
  • El delegat de l'equip té dret a aconsellar als integrants del seu equip per a demanar o acceptar una oferta de taules.
  • Si el delegat ha de parlar amb un dels seus esportistes, li ho dirà primer a l'àrbitre. Si l'àrbitre hi està d'acord, el delegat haurà de parlar amb l’esportista en presència de l'àrbitre. El mateix procediment es farà si aquest parla amb el seu delegat.
  • El delegat ha de situar-se darrere dels seus esportistes, mai darrere de l’equip contrari.
  • El delegat de l’equip podrà delegar puntualment de forma excepcional les seves funcions a un altre delegat acreditat del club en cas de necessitat.
  • El delegat d’un equip podrà ser substituït de forma definitiva per una altra persona per un motiu de força major. La petició es farà per escrit a l’àrbitre principal que apreciarà o no aquesta força major.
  • Les possibles reclamacions que puguin existir durant el campionat, només les podrà fer el delegat titular de l’equip reclamant.


ENTRADA SALA DE JOC

Sub8 a Sub12 per la porta A
Sub14 a Sub20 per la porta B

Un cop començada la ronda només hi haurà la porta A operativa.



IDENTIFICACIÓ DELS ESPORTISTES

Tots els participants hauran de portar la documentació: el DNI i/o Llibre de Família per si fos requerida.

PREMIS

Trofeu per als tres primers equips classificats de la categoria sub-8, sub-10, sub-12, sub-14, sub-16, sub-18 i sub-20. 

Medalla a tots els integrants dels equips que facin podi. En cas que en faltin es faran arribar als esportistes a posteriori a través dels clubs. 

Premi de 300€ repartits ens inscripcions a tornejos d'escacs (oficials o homologats) o activitats que organitzi la Federació entre els integrants de l'equip guanyador. Aquest premi es repartirà a parts iguals entre els integrants i és personal i intransferible. El jugador/a disposarà d'un any natural per fer-lo servir, un cop passat l'any natural es perd la part que quedi. Quan l'esportista vulgui gastar aquests diners haurà d'escriure un correu a la Federació i aquesta farà l’abonament directament de l'activitat o el torneig a l'organització i serà descomptat del seu crèdit pendent. 

En el cas que s’ajuntin categories, es continuaran entregant els trofeus corresponents a cada categoria. 

Trofeu i una inscripció gratuïta en una prova oficial de la FCE, vàlida per un any natural per al millor 1r, 2n, 3r, 4t tauler i tauler reserva de cada categoria. 

L’entrega de premis es farà a la sala Pérgola

Els trofeus o premis en metàl·lic que no siguin recollits o cobrats en un mes des de la finalització de la cloenda, excepte causes justificades, passaran a ser propietat de la Federació Catalana d'escacs.

PREMIS PER TAULERS

IMPORTANT

A la sala de joc només podran accedir esportistes, delegats, àrbitres i membres de l’organització. 


Es prohibeix l’entrada de qualsevol tipus d’aparell electrònic i dispositiu mòbil a la sala de joc. En el cas que es tingui possessió d’un i, a més, soni o es faci ús, es perdrà la partida en joc. A més, no es podrà menjar a la sala de joc. 

Els esportistes podran anar al lavabo amb el permís arbitral. No es permetrà que els esportistes parlin durant la ronda dins de la sala de joc, a excepció dels dos confrontants   per les situacions que es puguin donar. Hauran de comunicar a l’àrbitre qualsevol incidència dins la sala de joc. 

Un cop acabi la partida, cada esportista signarà la seva planella, la deixarà al mig del tauler o a l’àrbitre i abandonarà la sala de joc. 

L’àrbitre haurà de confirmar la caiguda de bandera. Les decisions de l’àrbitre principal seran inapel·lables per no impedir el desenvolupament normal de la competició, no obstant, si hi ha reclamacions seran enviades, un cop finalitzat el torneig, al Comitè de Competició de la FCE per redimir les responsabilitats dels implicats.

ÈTICA

Els esportistes no actuaran de forma que deshonrin el joc dels escacs i es comportaran correctament, tant dintre com fora de les instal·lacions esportives. No està permès als esportistes abandonar el recinte de joc sense el permís de l’àrbitre.

ACCEPTACIÓ DE LA CIRCULAR

La participació en aquesta competició implica, per part dels esportistes i delegats/des, l’acceptació d’aquesta Circular. 

Qualsevol punt no contemplat en aquesta Circular es resoldrà aplicant la normativa general de competicions de la FCE i FIDE. 

Aquesta circular podrà ser modificada en benefici del torneig.

PUBLICITAT

La Federació Catalana d’Escacs té la voluntat de fer difusió de l'esdeveniment tant a la premsa com a les xarxes socials, pel què prendrà i publicarà imatges, així com les dades mínimes necessàries per fer les classificacions i aparellaments. Per la qual cosa, al formalitzar la inscripció els participants autoritzen a l’organització a publicar imatges del torneig en les quals hi apareguin per tal de fer difusió de l’activitat. Igualment, es dóna permís per publicar fotografies, vídeos i les dades mínimes a d’altres empreses col·laboradores de l'esdeveniment.

Barcelona, a 29 d’agost de 2023

Federació Catalana d’Escacs