1. INSCRIPCIONS
Poden participar tots els jugadors i jugadores de les comarques del Bages i del Berguedà, inclosos els escolars no federats als que s’habilitarà una llicencia especial sense cap cost per poder fer-ho. Per la tramitar-la, és necessari omplir el següent formulari::
https://forms.gle/jMaT4T1qDUGTuvqk9
És obligatori tenir llicència federativa o del Consell Esportiu, per tant no serà aparellat cap esportista que no disposi de l’indispensable codi federatiu o de la llicència del Consell Esportiu.
2. CATEGORIES
Les categories seran:
- SUB-8 (PRE-BENJAMI): nascuts/des en els anys 2017
- SUB-10 (BENJAMI): nascuts/des en els anys 2015
- SUB-12 (ALEVI): nascuts/des en els anys 2013
- SUB-14 (INFANTIL): nascuts/des en els anys 2011
- SUB-16 (CADET): nascuts/des en els anys 2009
- SUB-18 (JUVENIL): nascuts/des en els anys 2007
- SUB-20: nascuts/des en els anys 2005
3. TERMINI INSCRIPCIONS
El termini d’inscripcions sera el dimecres 15 de gener de 2025 a les 22:00h. Trobareu la informacio a la web: www.cebages.info
Whatsapp al telefon 646558858 o correu electronic a escacssallent87@gmail.com
4. QUOTES D’INSCRIPCIÓ I PAGAMENT
La quota d’inscripció serà de:
- 0 € si es disposa de llicència del Consell Esportiu del Bages
- 7 € si es disposa de llicència federativa
- 15 € si no es disposa de cap llicència
*** El pagament s’haurà de fer per transferència bancària al número de compte del Consell Esportiu del Bages: ES25 0182 3498 0602 0802 3205 indicant com a concepte: "Escacs + Nom i cognoms del participant".
Si heu fet el pagament de la inscripció abans d’enviar el formulari d’inscripció l’haureu d’adjuntar en el mateix formulari. Sinó, l'haureu de fer arribar el més aviat possible a inscripcions.cebages@gmail.com.
5. RONDES DE JOC I SORTEIG
La competició es durà a terme en un mínim de quatre rondes i un màxim de vuit depenent del nombre de jugadors a criteri de l’àrbitre. Es regirà pel Reglament de la FIDE i de la Federació Catalana d’Escacs. Cal un mínim de 4 jugadors en una categoria per a que es pugui realitzar el torneig. En cas que sigui necessari, es podran unificar les categories sub-18 i sub-20, fet que es notificarà com a tard el dijous 16 de gener.
La possibilitat de demanar no ser aparellat finalitzarà a les 18 hores del dimecres anterior a la jornada corresponent (exceptuant la 1a ronda, que s’haurà de sol·licitar abans del divendres 17 de gener a les 20:00h) i podrà afectar tant a una sola ronda com a la jornada completa, la qual cosa haurà de ser notificada a preferiblement per telèfon 619 65 25 70 (gexposit@xtec.cat) categoria, club i rondes que no assistirà.
Els aparellaments de la 1a ronda es duran a terme el divendres 17 de gener a partir de les 20:00h. La resta d’aparellaments es realitzaran el dimecres anterior a la jornada a partir de les 18:00 hores.
El sistema de joc (amb preferència pel sistema suís) competició, ja que anirà en funció del nombre d’inscrits a cada categoria. Els grups amb set rondes jugaran dues partides les tres primeres jornades i una sola partida la 4a jornada. Els grups de sis rondes jugaran una sola partida les jornades 2a i 4a i dues les jornades 1a i 3a.
6. JORNADES I LLOCS DE COMPETICIÓ I HORARIS
- 1a JORNADA: 18/01/2025 : GIRONELLA. Local del Blat. Pl. Dr. Armengou.
- 2a JORNADA: 25/01/2025 : MANRESA. Palau Firal. Carrer Castelladral, 5.
- 3a JORNADA: 01/02/2025 : SURIA: c/ Font del Ferro, 1
- 4a JORNADA: 08/02/2024 : SALLENT: Espai Cultural Fabrica Vella. c/ Camp de la Bota, 5
La primera ronda es disputarà a les 16:00 hores i l’hora d’inici de la segona ronda serà 15 minuts després de la finalització de la primera (aproximadament sobre les 18h).
7. RITME DE COMPETICIÓ
El ritme de joc serà de 45 minuts amb increment de 30 segons per jugada a cada esportista. El temps per presentar-se davant del tauler es de 30 minuts. El torneig serà vàlid per ELO català. El rànquing inicial s’ordenarà segons ELO català. Cada tauler disposarà de rellotge i planelles. Es obligatori anotar la planella.
8. SISTEMA DE COMPETICIÓ
Desempats pel sistema suís:
- 1r: Resultat particular
- 2n: Buchholz menys el mes fluix
- 3r: Buchholz amb tots els contrincants
- 4t: Buchholz Mitja (menys el millor i pitjor contrincant)
- 5è: Progressiu acumulat (fins ultimes consequencies)
Desempats pel round robin (tancat):
- 1r: Resultat particular
- 2n: Sonneborn-Berger
- 3r: Sistema Koya
- 4t: Major nombre de partides guanyades (sense comptar les incompareixences)
- 5è: Sorteig
Serà eliminat qualsevol esportista que no assisteixi a la primera ronda, sense que el delegat/entrenador presenti una justificació raonada. En qualsevol cas, dues incompareixences injustificades suposarà l’eliminació immediata de l’esportista. Els participants de cada col·legi hauran d’anar acompanyats d’un delegat o entrenador, que en tot moment estarà en disposició d’ajudar a l’organització.
Accés a la sala de joc: Els jugadors/res accediran al recinte de joc amb silenci i respecte a les persones i material que hi hagi. Una vegada acabada la seva partida, deixaran la sala de joc i no podran tornar a entrar en la sala fins que acabin totes les partides. A la sala de joc, i per garantir un correcte desenvolupament de l’activitat, només hi haurà escaquistes i personal acreditat.
● El director del torneig serà: Jordi Viladrich Claret
● L’àrbitre principal del torneig serà: Gabino Exposito
Les decisions de l’equip arbitral seran inapel·lables. Contra les decisions dels arbitres es podrà presentar recurs, fins el dilluns següent a la ronda, davant el Comitè de Competició a escacssallent87@gmail.com, que el formaran:
● Joan Carles Vila
● Jordi Cardona
● Jordi Viladrich (director del torneig)
El numero de classificats i condicions per a la Final de Catalunya d’Edats de la FCF serà publicat a la pagina de la Federació Catalana d’Escacs (www.escacs.cat).
9. GUARDONS
Es premiarà amb trofeus als tres primers classificats de cada categoria i la primera fèmina, que seran entregats el dia 8 de febrer en finalitzar la darrera ronda. Amb la finalització de les diferents competicions individuals, es realitzarà una classificació per equips a cada categoria, formada pels tres millors participants del mateix centre educatiu o entitat. No es pot considerar equip si no hi ha un mínim de 3 jugadors per escola o club a cada categoria. Serà considerat l’equip guanyador el que sumi més punts amb els seus 3 millors classificats. En cas d’empat, successivament, es tindran en compte els desempats corresponents.
10. PROTOCOLS DE COMPETICIÓ
Els mòbils hauran d’estar apagats durant el transcurs de les rondes. A aquell esportista que li soni el telèfon mòbil perdrà la partida. Si li sona el mòbil a un delegat/da, a un pare o mare, o qualsevol altre espectador, podrà ser expulsat de la sala.
En compliment de la llei antitabac estarà prohibit fumar en les instal·lacions dels locals de joc, inclosos els patis.
Per tal d’evitar aglomeracions i distraccions per part dels participants, es deixaran realitzar fotografies els 5 primers minuts abans permís previ de l’organització. Un cop transcorregut aquest temps els pares i acompanyants no acreditats hauran de sortir de la sala de joc. Començada la ronda no es podran realitzar fotografies, excepte que es compti amb consentiment de l’organització.
11. ORGANITZACIÓ
Organitza: Consell Esportiu del Bages. La comissió organitzadora es reserva el dret de modificar aquest reglament si les circumstancies ho requerissin.
Delegats: L’organització acreditarà un delegat, aproximadament, per cada 10 participants. Per tal d’evitar problemes, és recomanable que els pares dels nens no exerceixin de delegats. L’organització es reserva el dret d’admissió dels delegats. Totes aquelles persones que vulguin ser delegats han de fer arribar una petició formal a tal efecte adreçada a escacssallent87@gmail.com abans del dimecres 15 de gener de 2025 a les 22h. Aquestes persones, rebran una resposta afirmativa o negativa el divendres 17.
Entre les tasques del delegat; ajudarà a col·locar els escaquistes a principi de cada ronda en la taula de joc i atendrà a les possibles necessitats que puguin sorgir (com proporcionar bolígraf per anotar la planella). En cap moment podrà dir res a l’escaquista per tal d’evitar possibles problemàtiques. En el cas que un participant necessités comentar alguna cosa, el procediment a seguir serà davant d’un àrbitre. En el cas que algun delegat no respecti les decisions donades per l’àrbitre se li retirarà l’acreditació i en cas de ser una falta greu es procedirà a la gestió de la sanció pertinent. En tot moment, s’hauran de seguir les mesures higièniques i indicades pel protocol de la instal·lació on es desenvolupi l’activitat. És obligació dels delegats veure que els resultats són correctes.
Es repartiran acreditacions als membres delegats i a l’organització a l’inici de la primera ronda i s’hauran de retornar al final de cada jornada.