
Del 8 al 13 de juliol se celebra a la localitat de Vícar (Almeria), en les excel·lents instal·lacions de l’hotel Envia, el Campionat d’Espanya Individual Sub12. Catalunya hi participa amb una nombrosa representació de 25 esportistes, essent la segona delegació més gran de la competició. L’expedició està acompanyada pel director d’escacs base, el MI José Sequera, el delegat Raül Arza i el vicepresident de la Federació, Ivan Marina.
Seguint la mateixa filosofia de l’any anterior, s’han fet dues reunions prèvies per separat, una amb els esportistes i una altra amb les famílies, per establir els objectius del torneig. El missatge ha estat clar: “Som catalans, venim a suar la samarreta i a donar-ho tot.” Més enllà dels resultats, es posa l'èmfasi en l’esforç i l’aprenentatge que representa viure una experiència com aquesta.
Ja des de les primeres rondes s’ha notat que els esportistes han interioritzat aquesta filosofia. Els lluitadors Pau Bru, Emma Sergooris i Naoki Jiménez han tancat la sala de joc en les tres primeres rondes, evidenciant el compromís i ganes de competir fins al final.

Esportivament, tot i que això just comença, ja tenim dos catalans amb el màxim de punts, Pau Bru i Naoki Jiménez, que estan fent unes partides molt serioses. D'aquestes primeres rondes destacaríem a l'Emma Sergooris i el Ruslan Font que tot i la deferència d'uns 600-700 punts d'ELO, van plantar cara durant 4 hores al nº1 del rànquing en posicions igualades fins als darrers moments de la partida.
Una altra actuació destacable és la de Marcel Madorran, que va signar unes taules meritòries contra el vigent campió d’Espanya sub9 (2024) en un final de torres amb dos peons de menys, defensant la posició amb una tècnica pròpia d’un Gran Mestre.

I per últim mencionar l'Àlex Escolano, ja sabem que és habitual veure alguns jugadors jugar molt ràpid en les primeres rondes en aquestes categories per nerviosisme o falta d'experiència, l'Àlex va acabar la seva primera partida amb 1:15 al rellotge, però després de parlar amb ell i fer una petita reflexió, va millorar la gestió del temps i a la següent ronda només li van quedar 15 minuts!! Un gran pas endavant!
Com no podia ser d’altra manera, l’ambient entre esportistes i famílies és molt bo, especialment després de la tarda de descans, on ja hi ha hagut les primeres capbussades i partides de ping-pong (on el Nil Iglesias ha arrasat a tothom).
Superat ja el primer terç del torneig, encarem la quarta ronda amb bones sensacions i molts catalans ben posicionats a la part alta de la classificació.
Classificació i resultats Sub12
Retransmissió Sub12
Galeria d’imatges Sub12