El curs 2012-2013 es va avaluar l’experiència a partir d’unes enquestes passades als alumnes de primer de primària de les escoles que formaven part del projecte i a dues escoles que no en formaven part i que van actuar com escoles control. Aquestes enquestes es van passar al començament i a l’acabament de l’experiència, és a dir, el mes de gener i el mes de maig/juny. L’estudi va consistir en fer una anàlisi amb dades aparellades que mesurava el progrés dels alumnes en diferents disciplines que es va presentar a Sabadell el passat mes de febrer.
Aquest curs 2013-2014 s’ha actuat en dues direccions. Per una banda, s’ha passat una enquesta als mestres que han aplicat el projecte fent més èmfasis als que ho aplicaven per segon any consecutiu. Per altra banda, s’ha passat una enquesta als alumnes de primer de primària d’una selecció de vint-i-cinc escoles que formen part del projecte i a un nombre similar que no en formen part, com escoles control. L’enquesta es tornarà a passar a l’acabament del curs 2014-2015, quan els alumnes hagin fet segon de primària. Aquest curs, per tant, hem incrementat el nombre d’escoles per fer un estudi més representatiu de la realitat del nostre país.
Aquesta recerca està conduïda per la Universitat de Girona dins el marc de la Càtedra d’Escacs, Educació i Desenvolupament Cognitiu de la Universitat de Lleida.