ORGANITZACIÓ
El campionat estarà organitzat per la Federació Catalana d'Escacs (FCE).
LLOC I DATA
Hotel Sol Port****, Rambla del Regueral 11, Cambrils (Baix Camp).
Dies de joc: 23, 24 i 25 de maig de 2025.
PARTICIPACIÓ
El Campionat és obert a qualsevol equip representant d'una Escola, Institut o qualsevol altre Centre Educatiu reglat de Catalunya.
- Els esportistes representaran al seu Centre Educatiu.
- No s'estableix limitació d’equips o d’esportistes per centre educatiu.
- Els equips estaran formats per 4 esportistes.No és necessari que els esportistes integrants dels equips estiguin federats.Les categories seran les següents:
-
- PRIMÀRIA: Equips formats per esportistes Sub8, Sub10 o Sub12 (fins a 6è de primària)
- SECUNDÀRIA: Equips formats per esportistes Sub14, Sub16 o Sub18 (de 1er d’ESO a 2n de Batxillerat o equivalent)
-
Les categories d’edats venen donades segons anys de naixement:
- Sub8: nascuts/des el 2017 en endavant
- Sub10: nascuts/des el 2015 i el 2016
- Sub12: nascuts/des el 2013 i el 2014
- Sub14: nascuts/des el 2011 i el 2012
- Sub16: nascuts/des el 2009 i el 2010
- Sub18: nascuts/des el 2007 i el 2008
HORARI
DATA |
HORA |
EVENT |
Divendres 23 maig |
Al llarg de la tarda |
Rebuda dels participants |
19:00h |
Ronda 1 |
|
Dissabte 24 maig |
09:30h |
Ronda 2 |
11:45h |
Ronda 3 |
|
16:00h |
Ronda 4 |
|
18:15h |
Ronda 5 |
|
Diumenge 25 maig |
09:30h |
Ronda 6 |
11:45h |
Ronda 7 |
|
16:00h |
Entrega de premis |
SISTEMA DE JOC
-
- Els dos grups jugaran un sistema suís a 7 rondes.
- La puntuació serà olímpica (la suma de punts de cada esportista).
- No serà obligatori apuntar la partida.
- El Campionat no serà vàlid per a avaluació d’Elo català ni per Elo FIDE.
- En funció dels inscrits de cada categoria, es podran ajuntar els dos grups mantenint els premis per separat, o modificar el sistema de joc.
RITME DE JOC
-
- El ritme de joc serà de 20 minuts + 10 segons d’increment per jugada.
- El temps de tolerància per arribar a la partida és de 20 minuts des de l’inici establert de la ronda.
-
INCOMPAREIXENCES
L’equip que no assisteixi a una ronda sense causa justificada, serà retirat del campionat.
PREMIS
General (per a les dues categories)
- Equip Campió - Trofeu
- Equip SubCampió - Trofeu
- Equip 3er Class. - Trofeu
- Medalles per a tots els esportistes
Millors taulers (per a les dues categories)
- Millor primer tauler – Trofeu
- Millor segon tauler – Trofeu
- Millor tercer tauler – Trofeu
- Millor quart tauler – Trofeu
Premis especials
- Millor equip íntegrament Sub8 - Trofeu
- Millor equip íntegrament Sub10 – Trofeu
DESEMPATS
En cas d’empat en el sistema suís, es resoldrà per:
- Resultat particular
- Puntuació per matx
- Bucholz menys el pitjor resultat
- Buchholz total
- Sorteig
En cas d’empat en el sistema lliga, es resoldrà per:
- Resultat particular
- Puntuació per matx
- Extensió de Sonenborn-Berger per equips
- Holandès
- Sorteig
DIRECTOR DEL TORNEIG
Per determinar
ÀRBITRE PRINCIPAL
Pendent de designació
INSCRIPCIONS
Les inscripcions s’hauran de formalitzar a través del FORMULARI fins al 19 de maig del 2025. L’alineació dels jugadors en el formulari determinarà l’ordre de forces. A la inscripció s’ha d’indicar el delegat/capità de l’equip. Limitat a 50 equips entre les dues categories.
Dins del formulari s’haurà d’adjuntar un certificat del centre educatiu conforme tots els esportistes de l’equip estan escolaritzats en ell.
La quota d’inscripció és de 60€ per equip. El pagament s’ha de fer al número compte bancari de la Federació Catalana d’Escacs ES33 0081 0191 9800 0132 5540 indicant el nom de l’escola/institut i de l’equip.
ALLOTJAMENT
-
- Hotel Sol Port****, Rambla del Regueral 11, Cambrils. (individuals, dobles i triples)
FORMULARI RESERVES HOTEL SOL PORT
- Hotel Port Eugeni****, Plaça d’Aragó 49, Cambrils (individuals, dobles, triples i quàdruples)
FORMULARI PRE-RESERVES HOTEL PORT EUGENI
PREUS HOTEL
Tipus habitació |
Preu amb Pensió Completa |
Individual |
178 € |
Doble |
220 € |
Triple 3 adults |
314 € |
Triple 2 adults + menor |
286 € |
Triple 1 adult + 2 menors |
286 € |
Quàdruple 2 adults + 2 menors |
352 € |
Entrada per sopar el 23 de maig, sortida per dinar el 25 de maig. El check-in del dia 23 serà a partir de les 15:00, el check-out del dia 25 abans de les 10:00h.
Preu amb IVA inclòs, règim de pensió completa. Amb els àpats està inclosa una ampolla d’aigua per habitació.
Els hotels no acceptaran l’allotjament de menors sense un adult a les habitacions.
La taxa turística és de 2,40€/dia (+ IVA) per persona i NO està inclosa en el preu dels allotjats de 16 anys o més i s’haurà d’abonar directament a l’hotel.
Es consideren menors entre els 2 i 11 anys
Les places són limitades i s'atendran per rigorós ordre de recepció. Un cop exhaurides s’hauran de buscar alternatives properes. Data límit 9 de maig.
ALINEACIONS
Els equips estaran formats per 4 jugadors.
L’ordre dels jugadors el determinarà l’ELO d’1 de maig.
Els jugadors sense ELO podran ser ordenats lliurement entre si per fer l’ordre de forces. L’ordre de forces presentat a les inscripcions, s’haurà de mantenir durant tota la competició.
Una alineació il·legal serà penalitzada amb la pèrdua del matx.
DELEGATS
Cada centre haurà d’acreditar un delegat per equip, aquest serà el responsable dels esportistes durant tota la competició.
Les acreditacions seran nominatives i intransferibles.
És obligatori que el delegat/da sigui major d’edat i no participi com a integrant de cap equip.
L’organització de la competició es reserva el dret d’acceptar la inscripció d’un delegat. En cas que no sigui acceptat, el club o escola haurà de proposar un nou delegat.
Si el delegat/da incompleix les normes podrà ser expulsat durant la ronda en joc o fins i tot retirar-li l’acreditació per a tot el campionat.
Les acreditacions s’han de recollir a la sala de joc abans de les 18:45 del primer dia.
Funcions dels delegats:
- El/la delegat/da de l’equip té una funció administrativa, presentant les alineacions, vetllant per l’actitud correcta dels esportistes, col·laborant en la confecció de l’acta de l’encontre i presentant les reclamacions que s’escaiguin.
- El/la delegat/da de l'equip té dret a aconsellar als esportistes del seu equip per a demanar o acceptar una oferta de taules. (sempre seguint el següent punt)
- Si el/la delegat/da ha de parlar amb un dels seus esportistes, li ho dirà primer a l'àrbitre. Si l'àrbitre està d'acord, el/la delegat/da haurà de parlar amb l’esportista en presència de l'àrbitre. El mateix procediment es farà si l’esportista vol parlar amb el seu delegat.
- El/la delegat/da ha de situar-se darrere dels seus esportistes, mai davant de l’equip.
- El/la delegat/da de l’equip podrà delegar puntualment de forma excepcional les seves funcions a una altra persona en cas de necessitat.
- El/la delegat/da d’un equip podrà ser substituït de forma definitiva per una altra persona per un motiu de força major. La petició es farà per escrit a l’àrbitre principal que apreciarà o no aquesta força major.
- Les possibles reclamacions que puguin existir durant el campionat, només les podrà fer el/la delegat/da titular.
APARELLAMENTS
El primer dia, es publicaran 30 minuts abans de començar, la resta de rondes, un cop finalitzada la mateixa. Seran publicats a la sala de joc i a chess-results.com.
DISPOSITIUS ELECTRÒNICS
Es prohibeix l’entrada de qualsevol tipus d’aparell electrònic i dispositiu mòbil a la sala de joc. En el cas que un esportista estigui en disposició d’un, soni o en faci ús, es perdrà la partida. Els delegats podran portar telèfon mòbil però no se'n podrà fer ús a la sala de joc, haurà d'estar apagat i no estar a la vista. En cas de no complir-se algun d'aquests requisits, l'equip arbitral procedirà a retirar-li l'acreditació per a tota la competició.
DISPOSICIONS FINALS
A la sala de joc només podran accedir esportistes, delegats, àrbitres i membres de l’organització.
No està permès als esportistes abandonar la sala de joc sense el permís de l’àrbitre.
No es podrà menjar a la sala de joc però sí entrar ampolles d’aigua.
No es permetrà que els esportistes parlin durant la ronda dins de la sala de joc, a excepció dels dos confrontants per les situacions que es puguin donar.
Un cop acabi la partida, els esportistes hauran d’abandonar la sala de joc.
En cas de caiguda de bandera, l’àrbitre haurà de confirmar-la.
Les decisions de l’àrbitre principal seran inapel·lables per no impedir el desenvolupament normal de la competició, no obstant, si hi ha reclamacions seran enviades, un cop finalitzat el torneig, al Comitè de Competició de la FCE per redimir les responsabilitats dels implicats.
ÈTICA
Els esportistes no actuaran de forma que deshonrin el joc dels escacs i es comportaran correctament, tant dintre com fora de les instal·lacions esportives.
ACCEPTACIÓ DE LA CIRCULAR
La participació en aquesta competició implica, per part dels esportistes i delegats, l’acceptació d’aquesta Circular.
Qualsevol punt no contemplat en aquesta Circular es resoldrà aplicant la normativa general de competicions de la FCE i FIDE.
Aquesta circular podrà ser modificada en benefici del torneig.
PUBLICITAT
La Federació Catalana d’Escacs té la voluntat de fer difusió de l'esdeveniment tant a la premsa com a les xarxes socials, pel què prendrà i publicarà imatges, així com les dades mínimes necessàries per fer les classificacions i aparellaments. Per la qual cosa, al formalitzar la inscripció els participants autoritzen a l’organització a publicar imatges del torneig en les quals hi apareguin per tal de fer difusió de l’activitat. Igualment, es dóna permís per publicar fotografies, vídeos i les dades mínimes a d’altres empreses col·laboradores de l'esdeveniment.
Barcelona, a 5 d’abril de 2025
Federació Catalana d’Escacs