ORGANITZACIÓ
La Delegació Territorial de Lleida de la Federació Catalana d'Escacs amb la col·laboració dels clubs que organitzin les activitats i/o jornades de la Temporada 2026.
Cada club organitzador haurà de concretar les activitats i/o jornades que vulgui fer de la Temporada 2026 (d’abril a desembre) i omplir degudament el formulari amb tota la informació essencial per tal de valorar la idoneïtat tant d’aforament com de les condicions del local i entorn.
1. CAMPIONAT ACTIUS PER EDATS PER EQUIPS (MINICOPA)
Data: Dissabte 25 d’abril de 2026. Horari: de 09:30 a 14:30 h.
Observacions: Consisteix en un torneig per sistema suís o sistema lliga a 8-9 rondes, depenent dels equips inscrits. El torneig és per equips, en categories de sub-8 a sub-16 a ritme ràpid.
2. CAMPIONAT D’ESCACS RÀPID INDIVIDUAL
Data: Diumenge, 31 de maig de 2026. Horari: de 09:30 a 14:30h.
Observacions: Consisteix en un torneig per sistema suís a 8-9 rondes, depenent del nombre d’esportistes inscrits. El torneig és individual, a ritme ràpid.
3. FESTA TERRITORIAL + CAMPIONAT LLAMPEC INDIVIDUAL
Data: Diumenge, 5 de juliol de 2026. Horari: Torneig 09:30-14:00 h. Dinar 14:30-18:30 h.
Observacions: Consisteix en un torneig per sistema suís a 9 rondes, depenent del nombre d’esportistes inscrits. El torneig és individual, a ritme llampec.
Després del torneig, dinar de germanor de la Festa de Lleida.
En acabar de dinar, entrega de trofeus de la temporada (Lliga i pitxitxis).
El club licitant ha d’aclarir si el local de joc i el lloc del dinar són al mateix lloc. Si són en llocs diferents cal especificar les adreces dels dos llocs.
4. CAMPIONAT ABSOLUT INDIVIDUAL
Dates: Diumenges, del 4 d’octubre al 29 de novembre de 2026 (l’11 d’octubre no es juga). Horari: de 09:30 a 14:00h.
Observacions: Consisteix en un torneig per sistema suís a 8 rondes, individual a ritme estàndard.
5. CAMPIONAT LLAMPEC PER EQUIPS
Data: Diumenge, 20 de desembre de 2026. Horari: 09:30-14:00 h.
Observacions: Consisteix en un torneig per sistema suís o lliga a 8-9 rondes, depenent dels equips inscrits. El torneig és per equips, a ritme llampec.
6. OBERT DE NADAL
Dates: Del 27 al 30 de desembre de 2026
Horari: Matí 09:30-14:00 h. Tarda 16:00-21:00 h.
Observacions: Consisteix en un torneig per sistema suís a 8 rondes, doble ronda cada jornada, a ritme estàndard.
SOL·LICITUD PER A SER SEU
La data límit per a sol·licitar l'organització d'un o més dies de les diferents activitats és el 22 de març de 2026.
Per a demanar ser seu, el club haurà d'omplir el següent formulari i enviar-lo a dtlleida@escacs.cat i federacio@escacs.cat .
El club sol·licitant ha d’aportar:
- Un local de joc ampli per disputar la competició, amb taules i cadires.
- El local ha de disposar d’endolls per a la connexió de l’ordinador i d’impressora.
- El local ha d'estar disponible per a totes les hores que calgui de la jornada o jornades.
- Comunicar si el local està adaptat per a persones amb mobilitat reduïda.
- Encarregar-se de recollir i retornar el material esportiu necessari per a jugar amb les millors condicions possibles (rellotges i jocs).
- Encarregar-se del muntatge i desmuntatge de la sala o espai de joc.
La Delegació Territorial de Lleida de la FCE aportarà:
- Gestió inscripció del torneig
- Taulers i peces
- Àrbitres
- Trofeus
La compensació econòmica per a l’organització del torneig vindrà determinat per la següent circular que es publicarà a l’inici de gener. Com a referència es pot consultar la circular LLE 01/2026.
Lleida, 23 de febrer de 2026
Josep Brunet Martínez
Delegació Territorial de Lleida