El dia 30 de juliol, va acabar exitosament aquesta edició especial, en la que celebràvem el 50è aniversari del nostre el nostre Open internacional d’Escacs, en la que, malgrat haver augmentat l’aforament, fins als 280 llocs, encara es van quedar jugadors fora que estaven en llista d’espera.

En el terreny purament esportiu, el Grup “A” veié una superioritat aclaparadora del GM nord-americà, de només 23 anys, i número 1 del rànquing, Brandon Jacobson (ELO 2601) qui, amb 8,5/9, deixà al segon classificat, en GM català Hipólito Asís, i al GM romanès, excampió d'Europa, Alexander Motylev, a 1,5 punts de distància.

Gran victòria doncs d’aquest jugador nord-americà, que surt sempre a guanyar, i també molt meritori el segon lloc del GM català Hipólito Asís, que es “colà” entre els GMs de més prestigi, guanyant 10 punts d’Elo.

En el Grup “B”, el podi fou totalment estranger, dominat per a joves jugadors Sub-16, dos ucraïnesos i un de Hong Kong, mentre que no trobem al millor jugador català, Ruslan Font, fins al 10è lloc.

També el Grup “C”, veié un podi totalment estranger, amb el guanyador, de Hong Kong, seguit d’un nord-americà i un ucraïnès. Però en aquest cas, ja trobem al primer jugador català, Henry Velasco, en el 4t lloc.

L’acte d’entrega de premis, al jardí del Casino Prado, fou molt emotiu, ja que el sotspresident de la federació catalana d’escacs, Sr. Ivan Marina, entregà al nostre president, Sr. Francesc González, una placa en reconeixement d’haver arribat el nostre open a la seva 50a edició.

Impecable la tasca de l’equip arbitral, dirigit per l’àrbitre internacional Jordi Chalmeta, que tingué el plaer d’entregar els 4 certificats de normes assolides en aquest campionat, totes a jugadors estrangers, dues de MI a dos MF masculins, i dues de WIM, una d’elles a una jove jugadora índia,  de només 17 anys.